Beauty review: Philosophy Purity made simple

purity made simpelVandaag heb ik een review over een beautyproduct waar ik heel erg enthousiast over ben. De gezichtsreiniger van het merk Philosophy ‘Purity made simple’.

Het is een product wat in eerste instantie iets meer kost dan een gemiddelde gezichtsreiniger, maar dat wint zichzelf terug. Toen ik net op kamers ging wonen kocht ik de goedkoopste spullen die er maar waren, om zo geld te besparen. Dit is nu helemaal verleden tijd. Ik ben erachter gekomen dat ik echt meer geld bespaar door een keer wat meer geld uit te geven aan een product met kwaliteit. Vaak doe je hier langer mee en geeft het een veel beter resultaat, waardoor je minder vaak het product hoeft te kopen. En bij deze gezichtsreiniger van Philosophy geldt ook, dat ik lotion en oogmake-up remover niet meer hoef te kopen. Dit product heeft het namelijk alle drie in zich: gezichtsreiniger, lotion en make-up remover.

Ik gebruik Purity made simple al enige tijd iedere dag. ’s ochtends bij het opstaan en ’s avonds voor ik naar bed ga. Het heeft een hele fijne, wat dikke structuur,  waardoor ik maar een klein druppeltje nodig heb. ’s avonds een iets grotere druppel (ongeveer de grootte van 10 cent), omdat ik dan mijn make-up er ook mee af moet halen. Je kunt het vergelijken met een wat dikkere zeep in een lichtgele kleur, die ontzettend zacht aanvoelt. Eenmaal op de huid schuimt het niet zo heel erg, iets wat ik heel fijn vind. Bij sommige producten schuimt de gezichtsreiniger juist heel erg, maar slinkt dit ook weer zo in, waardoor er niet veel op je gezicht overblijft.

purity made simpel2

Voordat ik dit product op doe maak ik mijn gezicht even nat met lauw water, zodat ik de reiniger lekker smeuïg over mijn gezicht uit kan smeren. En eventjes een momentje heb om te genieten, want het is echt heerlijk zacht spul. Als laatste ga ik over mijn ogen, om mijn oogmake-up eraf te halen. Ik vind dit een ontzettend fijne manier om mascara te verwijderen. Ik schrob namelijk niet hard over mijn wimpers, maar veeg heel rustig met een vinger heen en weer. De reiniger doet daarna zijn werk en haalt binnen no-time mijn mascara eraf. Zo maak ik ook geen wimpers stuk, zeker niet onbelangrijk! Daarnaast laat het geen zwarte vlekken van de mascara achter die je vervolgens weer met een ander product eraf moet halen. Mijn gezicht is na gebruik hiervan weer helemaal clean en voelt heerlijk zacht aan. De reiniger droogt je huid helemaal niet uit, sterker nog, het voedt hem. Doe na gebruik een lichte dagcreme op en je bent klaar. Doordat je huid goed wordt gevoed, is een dikke nachtcreme niet perse nodig. Je kunt hier natuurlijk altijd voor kiezen, maar zeker bij een vette huid zou ik een lichte creme gebruiken.

Ik heb een fles van 240 ml gekocht bij ICI  Paris XL, voor 18,95 euro. Nu kan je denken: ‘oei, dat is best wel prijzig.’ Maar bedenk ook dat ik normaal de lotion van 4,95 (of soms duurder) en make-up remover van ook rond die prijs, niet meer hoef te kopen. Daarbij gaat dit product erg lang mee, doordat ik er niet veel van hoef te gebruiken per keer.

Al na een week het product te hebben gebruikt merkte ik verschil. Ik heb van mijzelf een erg droge, gevoelige huid. Dit kan ik goed onder controle houden door de juiste cremetjes van de dermatoloog op te smeren en daarbij de juiste beautyproducten te gebruiken. Maar hierdoor ben ik ook erg voorzichtig en kieskeurig bij nieuwe reinigingsgels. Ik zal niet meteen naar de dermatoloog terug moeten rennen als ik een verkeerd product gebruik, maar ik merk wel dat mijn huid veel rustiger wordt, als ik producten met kwaliteit gebruik. En dat merk ik bij Purity made simple zeker. Dus ook voor mensen met een gevoelige huid is dit zeker aan te raden. Al met al een heel fijn product!

One thought on “Beauty review: Philosophy Purity made simple

  1. Pingback: Dr. Van Der Hoog Hypo Sensitive Reinigingslotion | Felicia Rodrigues dos Santos

Geef een reactie

