The battle of the budget lipsticks

Lipsticks en lip glosses. Het kan de perfecte aanvulling zijn op je outfit. Een knallende kleur kan net zoveel toevoegen als een mooi sieraad en een neutrale kleur geeft je net dat glossy tintje op je lippen. Ik ben een klein beetje verslaafd geraakt aan beiden en heb er daarom ook graag veel van. Zo kan ik iedere dag mijn lippen afstemmen op mijn outfit. Over het algemeen ben ik meer een lipstick kind ‘a girl. Dit komt omdat ik het niet fijn vind als een lip gloss heel erg blijft plakken. Toch kan een lipstick juist weer erg droog worden, wat ik ook weer vervelend vind. Hmm… zoals ik het nu bekijk misschien een iets te kritische blik. Ach ja, ik vind het leuk om te zoeken naar de perfecte sticks! Om even terug te komen op lip glosses: ik ben erg fan geworden van de Apocalyps van Rimmel.

apocalyps

 

 

 

Ik heb hem in de kleur ‘shooting star’, op aanraden van Mascha van Beautygloss. Ik zag deze in haar filmpje en vond hem zo mooi. De volgende dag heb ik hem meteen gekocht, en: What a lipgloss! Het zit naar mijn mening een beetje tussen een lipstick en lip gloss in. Hij heeft namelijk ontzettend veel pigment, waardoor het een hele mooie dekkende kleur heeft. Daarnaast is hij ook erg zacht en helemaal niet plakkerig op de lippen. Iets wat ik nog niet gewend was van een lipgloss. Hij zit nu bijna dagelijks op mijn lippen. Deze lip gloss is overigens voor 10,90 euro te halen.

En nu door naar de lipsticks. Hieronder heb ik een aantal budget lipsticks getest. Kijk hieronder naar mijn bevindingen!

DSCN1230

 

 

 

 

 

 

Moisturising Lipstick van de Hema (Rood, 19):
Een felrode lipstick van drie euro, compact verpakt in een zwart glanzende, vierkante huls. De kleur is mat, wat een chique uitstraling geeft. Bij het aanbrengen van de lipstick merk ik dat het niet heel vloeiend gaat. Ik breng hem vrij stroef op mijn lippen aan. Dit hoeft niet negatief te zijn, het kan ook juist daardoor heel goed blijven zitten. Het eerste uur nadat ik hem heb opgesmeerd is het felle rode er wel vanaf. Toch blijft er een mooie basic kleur opzitten. Algemene indruk: De matte kleur geeft een hele chique uitstraling en hij blijft over het algemeen goed zitten. Alleen om de felle kleur te behouden, zal je hem regelmatig moeten bijwerken. En ook zou ik je lippen regelmatig insmeren met vaseline, omdat de lipstick zelf vrij droog is.

lipstick catrice

Ultimate Shine Gel colour van Catrice (License to Pink, 070):
Een fijne lipstick in een knalroze kleurtje. Deze heeft een hele gladde structuur, waardoor hij heel fijn en glad uitsmeert. De eerste laag die ik op mijn lippen smeer is nog lichtroze en wat rustig. Na twee lagen erbij heb ik een knalroze kleur die ook zeer geschikt is voor een avondlook of als je van een opvallend kleurtje houdt. Doordat deze structuur zo glad is ga ik er bijna vanuit dat het pigment snel zal vervagen. Maar integendeel, hij blijft goed zitten! En daarbij blijft hij lekker zacht en glad, waardoor mijn lippen en de kleur niet uitdrogen. Voor 3,99 euro heb je hieraan een hele fijne lipstick.

 

 

 

flormar deluxe d44

Deluxe Shine Gloss Stylo van Flormar (D44):
Een nieuw merk voor mij. Ik liep door de Kalverstraat in Amsterdam en stuite op deze, vrij nieuwe make-up winkel. De prijzen vielen mee, dus ik was erg benieuwd hoe de kwaliteit was. Deze lipstick heeft een zacht kleurtje, met veel glitters erin. Een perfecte bescheiden finishing touch op je partylook. Ik moest best wat lagen op elkaar aanbrengen om een duidelijk resultaat te krijgen. Uiteindelijk had ik een mooi, zacht kleurtje op mijn lippen. Deze kleur past naar mijn mening het beste bij een zwarte ooglook. Dat brengt de zachte, peachy kleur nog meer naar voren. Deze kwaliteit komt wel pas naar voren als je hem vrij vaak heen en weer smeert op je lippen, dus ook weer vrij snel opgaat. Dit vind ik wel zeker een mindere kant. Een lipstick dient goed te dekken. Je betaalt voor deze lipstick 5,95 euro.

Conclusie
Mijn top 3:
1. Catrice
2. Hema
3. Flormar

Catrice vind ik echt een topper. Hij blijft lekker smeuig op mijn lippen, zonder kleur te verliezen. Ook over de Hema lipstick ben ik erg tevreden. Al is bijwerken wel vereist. Flormar is een derde plek. Hij gaat vrij snel op, doordat je zo veel op moet doen per keer. Daardoor staat deze op de derde plek. 

Tot zover mijn budget lipstick review!

6 thoughts on “The battle of the budget lipsticks

Geef een reactie

