The Body Shop Moisturising Hand & Nail cream

whitmusk2The Body Shop heeft altijd heerlijke verwenproducten. Al hun producten zijn biologisch en niet op dieren getest. Zo is bijvoorbeeld de alcohol waar zij mee werken, afkomstig uit biologisch verbouwd suikerriet uit Ecuador. Je kunt er dus vanuit gaan dat je een ‘clean’ product in handen hebt als je hier iets van koopt. Ik kocht laatst de White Musk Moistorising Hand & Nail Cream en vond dit wel een review waard!

Deze crème is speciaal gemaakt om je handen en nagels extra te voeden, zodat ze lekker zacht en glad blijven. De kleur van de crème is wit en heeft een heerlijk zacht, zoet geurtje in zich. Er zit, zoals de titel al doet vermoeden, white musk in en dit maakt dat de creme een lichte geparfumeerde geur op je handen achterlaat. Maar dit heel fijntjes. De crème trekt heel erg snel in en mijn handen werden al zachter na een paar keer gebruiken. Wat ik ook fijn vind om te doen is mijn nagels inbalsemen met handcrème. Zo worden de nagelriemen wat zachter en kan je ze makkelijker naar achter duwen bij een manicure, zonder ze te beschadigen. Bij het inbalsemen is het nodig om iets meer van dit product te pakken, want de crème trekt wel heel snel in. Handig als je dit tussendoor wil gebruiken en niet met vette handen verder wil werken. Daarbij blijven je handen, als je het wat vaker insmeert, gedurende de dag lekker ruiken. De white musk blijft namelijk nog wel even op je handen zitten.

Met dit winterse weer is het voor mijn handen noodzakelijk om een handcrème te gebruiken. Ik heb dit eigenlijk ook al in de zomer nodig, want ik heb een erg droge huid. Dus ik gebruik het zeker een aantal keer per dag. Het jammere is wel dat deze crème heel erg snel intrekt en ik ongeveer een half uur daarna weer een droge huid krijg. Als je kloofjes hebt door het winterse weer, dan zal deze creme dat niet verhelpen. Dus een echt winters product is het niet, maar wel een heerlijk cremetje voor tussendoor.

Ik heb een tube van 100ml voor 10 euro gekocht en de tube heeft een lichtgele kleur, met een hele lichte glittergloed. Hij is heerlijk om vast te houden. Dat klinkt een beetje raar, maar sommige handcrème’s zijn bijvoorbeeld vierkant en die vind ik onhandig vasthouden. Deze tube heeft een vorm die precies goed in je hand ligt. Een tube die, naast mijn hele vette creme, zeker deze winter in mijn tas blijft zitten.

6 thoughts on “The Body Shop Moisturising Hand & Nail cream

Geef een reactie

