Geur review: D&G La Temperance 14

Cadeau’s zijn altijd leuk om te ontvangen, en eigenlijk nog leuker om aan iemand te geven. Afgelopen verjaardag gaf ik mijn moeder de parfum La Temperance van D&G cadeau. En naast dat ik het leuk vind dat ze een heerlijke, chique parfum op haar parfumkastje heeft staan, kan ik hier af en toe ook een spuitje van op doen. Win-win situatie! Deze parfum van D&G is een chique, wat zwaardere parfum. Heel geschikt als avondparfum en vind ik het best passen bij jong-volwassenen en volwassenen. Ik moet zeggen dat ik steeds iets vaker van deze parfum begin te snoepen als ik bij mijn ouders logeer. ‘Sorry mam!’ Gelukkig heb ik een fles van 100 ml gekocht en kunnen we nog wel even door.

la 'temperance

Hartnoten: hibiscus, bloemenakkoord, roos, iris
Basisnoten: patchoeli, muskus
Als ik aan D&G denk, dan verwacht ik meteen een wat chiquere, zwaardere parfum. Meer geschikt voor de rijpere huid. Chique is hij wel, maar er zit roze peper en Ambrettezaden in, wat hem juist goed in evenwicht brengt wat betreft zwaarte. Hierdoor is hij heel goed te gebruiken voor zowel een overdagparfum, als voor de avond. Al zou ik als jong-volwassene eerder kiezen voor een iets lichtere parfum voor overdag, en ’s avonds bij het uitgaan deze opdoen. De geur doet me denken aan een Chanel n.05, maar dan wat toegankelijker. Chanel n.05 valt gelijk vrij zwaar wat, als je teveel opdoet, bedwelmend kan ruiken. Daar heb je met La Temperance minder kans op. Natuurlijk moet je niet meteen acht spuitjes opdoen. Drie is perfect om een milde geur te creëren. Eentje waarvan je een vleugje kan ruiken als je langsloopt, zo vind ik een parfum het lekkerst.

Ik heb destijds bovenstaande cadeaubox gekocht, waar de bijbehorende lotion ook in zat. Mijn ervaring met lotions die bij parfums horen, is dat het zo overheersend is. Dan vind ik een normale, neutrale bodylotion lekkerder. Bij de La Temperance bodylotion vind dit heel erg meevallen. Je ruikt zeker wel iets van de geur, maar niet overheersend. Zo vind ik dat een bodylotion moet zijn. Juist omdat je hem over je hele lichaam smeert, dient het niet te sterk te ruiken. Als je er namelijk nog de parfum boven opdoet, ben je een lopende parfumbom. En dat is niet fijn!

D&G is een wat duurder merk, en dat merk je ook wel in de prijs die je voor deze parfum betaalt. Ik heb hem twee maanden voor de feestdagen kunnen scoren, voor 35 euro. Hij was toen ook dik in de korting gegaan. Normaal gesproken betaal je voor alleen deze parfum 71,05. Je kunt hem nu wel halen bij de ICI Paris XL voor 63,95. Ik heb de box overigens ook gekocht bij ICI Paris XL, dus misschien moet je gewoon even wachten tot hij weer in de uitverkoop komt.

la 'temperance mini

En vind je de grote fles toch echt te duur, dan kan je alsnog ook voor dit kleintje gaan. Bij de Bijenkorf kun je deze sowieso kopen voor 50 euro.

Een cadeautje om heerlijk van te genieten!

4 thoughts on “Geur review: D&G La Temperance 14

  1. Leuke review! Ik heb zelf nummer 3 L’impératrice in het kleinere flesje, en die is op dit moment echt mijn favoriet! Deze geuren van D&G ruiken ook niet zo sterk, maar juist lekker fris🙂

Geef een reactie

