Basic Beautystuff

Laatst vroeg een vriendin van me of ik iets wilde schrijven over de ‘basic beautydingen’, die je echt in huis moet hebben. Ze wilde graag wat meer info over wat je als basis make-up gebruikt. Inmiddels zijn mijn tasjes aan het overlopen van de spulletjes en cremetjes. Maar niet iedereen heeft van deze grijpgrage ‘must have beautystuff’ vingers. En dan komt de vraag: wat moet je nu precies in huis hebben voor een basic make-up look? Hieronder mijn must have basic beautystuff!

stash

Welke materialen heb je nodig:
– Poederkwast (of poederspons)
– Blusherkwast

Welke make-up:
– Foundation
– Poeder (dit kan losse of vaste poeder zijn)
– Mascara
– Eyeliner (eyeliner pen of stift)
– Blusher
– Lippenstift of lipgloss
– Zachte oogschaduw

Hoe te beginnen:Wat wil je nu het liefst bereiken met make-up? Juist. Een egale, stralende huid met opvallende accentjes in het gezicht. Deze egale huid bereik je door te beginnen met foundation. Je hebt hier heel veel soorten van. Je kunt een zware, dekkende foundation kiezen, zoals de Max Factor Face Finity all day flawless.

Nieuwe-Max-Factor-Facefinity-All-Day-Flawless-3-in-1-foundation-4
Dit is een primer, concealer en foundation in een, waardoor hij heel goed dekt. Als je wil beginnen met iets lichters, wat niet te zwaar op je huid ligt, dan is de Rimmel Stay Matte heel geschikt. Om de foundation meteen als concealer te gebruiken (dekkend op puistjes en donkere kringen), doe je gewoon wat meer op de plekjes die dit nodig hebben. De foundation kan je aanbrengen met je vingers.

rimmel stay matte

Vaak is de foundation wat nat en laat het je gezicht glimmen. Om dit tegen te gaan kan je er wat poeder op doen. Je kunt kiezen voor een losse poeder die je met een fluffy sponsje erop dept.

loose powder
Of je kiest een meer vaste poeder, zoals onderste poederfoto van de Hema. Het verschil hierin is dat de vaste poeder wat steviger op je huid zit. Iets wat ik wel fijn vind, dan weet ik in ieder geval dat de foundation goed gedekt wordt. Beide doe je op met of een sponsje of zacht kussentje. Je kunt het eventueel ook op doen met een kwastje, maar om het een dekkend effect te geven werkt een sponsje/kussentje het beste.

hema poeder


Ogen:
Door met de eyeliner. Ik gebruik zelf nu iedere dag een eyeliner pen. Als je een streepje boven je ogen wilt (wat je ogen groter uit doet komen), zet je de pen op je bovenste ooglid en trek je het rustig naar de buitenkant van je oog. Als nu je nu een klein streepje onder je ogen trekt, net onder je onderooglid, dan worden je ogen mooi omlijnd en lijken ze groter. Wil je niet meteen zoveel zwart rond je ogen, dan begin je met een van de twee lijntjes. Om het af te maken doe je wat mascara op. Als je een klein accentje wil, dan doe je een laagje op. Maar wil je toch wel wat opvallendere wimpers, dan zijn twee laagjes wel een must. Natuurlijk kun je al verder gaan met oogschaduw. Bij een basic oogmake-up staat een lichte oogschaduw ook heel goed. Een beige of lichtbruine kleur staat heel erg toegankelijk en past bij vrijwel alle kledingkleuren.

eyeliner

lancome blusher
Blusher:
Een blusher is iets wat volgens mij in geen enkele beautystash mag ontbreken. Door een blusher op te doen krijg je meteen een frissere uitstraling en laat de andere kleuren in je gezicht beter uitkomen. Natuurlijk hoef je niet meteen een knalkleur op te doen. Integendeel, juist de lichtere kleuren matchen het beste bij de andere make-up. Dit is verder wel heel erg persoonlijk, maar als je een blusher te sterk op doet, gaat al snel alle aandacht daar naartoe. En dat is ook niet wat je wil hebben, want dat kan al snel een ‘clownseffect’ geven. Er zijn blushers die je op kan doen met je vingers, zoals de creme blushers. Maar de meeste doe je op met een blusherkwast, die hele zachte, fijne haartjes heeft voor een extra glanzend effect.

Finishing touch:
Je hebt nu al een mooie basis op je gezicht zitten en dit zou in principe al genoeg zijn, als je wat rustig aan wil doen met make-up. Maar om het echt helemaal af te maken, en nog steeds een rustige look te hebben, dan mag een lipstick/lipgloss niet ontbreken. Als je je look een glossy touch wil geven, dan is een beige/nude lipgloss heel erg geschikt. Zo heb je toch een mooie glans op je lippen, maar heeft het geen heftig effect. Ik sta altijd versteld van hoeveel dit laagje glans kan doen!

Maar om een klein accentje te geven, wat je hele look in kleur versterkt, doe dan een roze/rode lipstick op.
red lips
Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe een simpel kleurtje op je lippen, meteen je oogmake-up beter uit laat komen. Een simpele zwarte oogmake-up met mooie rode lippen is naar mijn mening niet alleen chique, maar ook heel erg sexy.

Dit zijn alle ingrediënten die perfect thuishoren in een basic beautystash. Ik hoop dat ik, voornamelijk degene die nu een stash gaan creëren, heb geïnspireerd! Ik ben erg benieuwd naar wat anderen in hun basic beautystash hebben zitten.

6 thoughts on “Basic Beautystuff

    • Ja, handig is het zeker! Ik ben groot fan van deze foundation. En de prijs, 14,99 euro, vind ik ook heel erg meevallen voor 3 in 1🙂 Alleen voor de wat lichtere dagen gebruik ik nu Rimmel.

  1. Pingback: De perfecte blush |

Geef een reactie

