Trotse meiden zijn het mooist!

Soms heb je van die momenten dat je echt even niet lekker in je vel zit. De dagen gaan voorbij zonder dat je de dingen hebt gedaan, die je eigenlijk echt graag wil doen. Je blaast weer een verjaardagskaars uit, en je bent nog niet op het punt waar je had willen zijn in je leven. Bummer. Maar het ergste wat je dan kan doen, is bij de pakken neerzitten. Doe het tegenovergestelde en pak je leven aan! De enige manier om de persoon te worden die je wilt zijn, is die persoon gewoon te zijn. Vanaf vandaag!
keepcalmandlovelifeDenk jezelf in de persoon die je wil zijn:
Als er iets is wat ik van de lessen ‘Music’ op IEMES (mijn studie) heb onthouden, dan is het wel de inspirerende quote van mijn docent. Hij vertelde dat hij vroeger heel graag muzikant wilde worden, maar dat dit nog niet helemaal van de grond kwam. Maar eigenlijk geloofde hij nog niet echt in zichzelf als muzikant, dus besloot hij zijn denken te veranderen. Hij zei: ‘De dag dat ik muzikant werd. Was de dag dat ik mezelf als muzikant zag.’ En dat is waar het om gaat. Voordat je de persoon kan zijn die jij wil zijn in het leven, moet je hier zelf in geloven. Hoe kun je andere mensen overtuigen dat jij ontzettend sexy en classy bent, als je jezelf niet zo ziet? Of hoe kun je geloven dat je een schrijfster bent, als je niets op papier durft te zetten? Het is een groot cliche: maar het leven is te kort om te twijfelen of bang te zijn. Het is zoveel leuker om iets te doen, waar je jezelf mee verbaast. Achteraf kan je pas zeggen: ‘Oke, dit ging misschien niet helemaal goed. Of dit is niet wie ik wil zijn.’ Maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd.

Je moet durven leven om jezelf te durven zijn.
Iamsoproudofme
Trots zijn op wie je bent:
Om tevreden te zijn met wat je doet in je leven, is het allerbelangrijkste om trots te zijn op wie je bent. Mensen kunnen dingen over je zeggen, maar de mening die het zwaarste weegt voor je zelfvertrouwen, is de mening die je over jezelf hebt. Wees daarom trots op jezelf! Het zal je helpen om gelukkiger te worden en vertrouwen te hebben in wat je doet. Je hoeft niet al bergen verzet te hebben om trots te kunnen zijn. Begin bij kleine dingetjes. Bijvoorbeeld: wees trots dat jij bestaat! Wees er trots op dat jij iedere dag naar je school / werk gaat, en aan je toekomst werkt. Wees trots als je iemand een compliment hebt gegeven en blij hebt gemaakt. Dat zijn de kleine dingen die zorgen voor een goede basis zelfvertrouwen. Daarna kun je de stappen wat groter maken en bedenken waar je heen wil met je leven. Alle kleine stappen die je zet om jouw droom te verwezenlijken, wees daar trots op! Je werkt ergens voor, en dat mag beloond worden.
lovelive2
Maak er geen strijd van, dat hoeft het niet te zijn. Maar beschouw het als een levensstijl. Het is leuk! Je koopt kleren om je gelukkig te voelen (en er fashionable uit te zien), dus waarom zou je je van binnenuit niet gelukkig maken? Het leven is leuker als je trots bent op jezelf, alsof je trots bent op je beste vriendin. En hoe je je van binnen voelt, dat straal je ook uit. Hoeveel make-up je ook op doet, als je je van binnen niet mooi voelt, zal je dit ook niet uitstralen.

Laat anderen niet jouw toekomst bepalen door te zeggen wie je bent. Kies hier zelf voor.
En wees daar DAMN TROTS op🙂

21 thoughts on “Trotse meiden zijn het mooist!

  1. Wat mooi geschreven! Ik heb sinds een jaar ofzo ook echt een instelling van “je bent wat je denkt”, lekker positief blijven denken en als je je volledig focust op iets dat je heel graag wilt, dan zul je het ook bereiken! (:

    PS: doe je al mee met mijn winactie?

  2. Heel goed geschreven! Ik ben de laatste tijd ook veel meer bezig met alles positief te zien ipv negatief. En ik maak me niet meer druk over wat anderen van me denken! Laat ze maar lekker praten, ik doe fijn wat ik wil!

  3. Goed geschreven, zeg. Uiteindelijk leef je het meest met jezelf en als je niet bent wie je wil zijn, hoe kan je dat dan inderdaad wel van anderen verwachten?
    Al is het soms wel heel lastig om dit daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Met een maatschappij die alsmaar meer van je verwacht, sociale druk etc., blijft het toch lastig om altijd voor jezelf te kiezen. Ook al weet je in je koppie precies hoe het zit….

  4. Wat inspirerend!! Mooi gezegd. En goed dat je leraar je zo heeft kunnen laten denken. Ik denk dat ik wel trots op mezelf ben, met tijden. Af en toe wat meer dan andere keren, maar dat kun je ook niet altijd zijn. Ik wou dat ik wat meer kon genieten van de kleinere dingen😉

    • Dank je wel! En goed zo, trots zijn is het mooiste wat je jezelf kunt geven (o.a.) Maar van de kleine dingen genieten gaat makkelijker als je jezelf er aan herinnert dit te doen. Briefjes, schrijfmomentjes, het helpt je dit te doen🙂

  5. Heel erg mooi geschreven! Ik ben de laatste tijd altijd trots op mijzelf en ik merk echt dat ik ook met minder make-up op naar buiten ga. Het scheelt gewoon zoveel in je zelfvertrouwen. Daarnaast wordt ik gewoon blij dat ik de laatste tijd zoveel leuke dingen doe en meemaak. x

Geef een reactie

