Nooit meer genante douane-momenten met Primark


DSCN1264
DSCN1284
DSCN1281DSCN1265

We hebben allemaal wel eens de volgende situatie meegemaakt: je komt aan bij de douane op het vliegveld met een volle handbagagetas. De tas puilt uit omdat je allemaal beautyproducten en spullen in je tas hebt gestopt, die je echt-bij-de-hand-moet-hebben, zelfs boven in de lucht. Je hebt in alle haast niet gekeken naar het gewicht van deze beautyartikelen. Iets waar je je geen druk om maakte, maar de douane-meneer niet blij van kijkt. De tas wordt hard open geritst. De meneer kijkt nog steeds boos. En je producten worden, zonder pardon, in de prullenbak gegooid. AUW!

Goed nieuws, want dit kan je dus allemaal makkelijk voorkomen. Er zijn namelijk, bij heel veel verkooppunten, handige reisverpakkingen waar je je spullen in kan doen. Ik heb mijn reispakketje bij de Primark vandaan. Hoeveel het precies kost weet ik niet meer, maar het was rond de twee/drie euro. Lekker goedkoop, zoals we van de Primark gewend zijn.
DSCN1266

In dit pakketje zitten drie handige, doorzichtige flacons, met ieder een drukknop. Daar bedoel ik het druksysteem mee, waardoor die iets open gaat staan en je makkelijk kan schenken. Het materiaal is zacht plastic, waardoor je er ook een beetje in kan drukken. Er zijn drie maten: een grote flacon, van ongeveer 100 ml. Een kleinere, van 75 ml en de kleinste is, gok ik, 50 ml. De maten die je ook mee mag nemen in je reistas, dus je zal geen problemen meer hebben bij het inchecken. Er zitten ook nog labeltjes bij, zodat je je flacons goed kan onderscheiden. Heel handig voor de chaoten onder ons, ik, die niet onthouden welke kleur nou wat is.

DSCN1281Bijgevoegd zit ook een handige verpakking voor je lippenbalsem. Of misschien wil je hier wel wat bodylotion in doen, al is de verpakking daar wel weer wat klein voor. Ik denk zelf dat ik deze verpakking veel vaker ga gebruiken. Ik heb altijd van die grote tubes lipbalsem en dat is zo’n onhandig gesjouw. Perfecte uitkomst! Ook voor als ik niet op reis ben. Ik ga binnenkort naar Stockholm voor een paar dagen, dus ik zal zeker weten deze reisverpakking gaan gebruiken. Nu ik ze heb gekocht snap ik ook niet waarom ik al die jaren ben blijven sjouwen met grote verpakkingen shampoo’s en conditioners. Die deed ik dan weliswaar in mijn grote koffer, maar waarom sjouwen als het ook makkelijk kan?

DSCN1282En nu komt het mysterie van dit verhaal. Wat is dit dopje? Ik weet het. Het klinkt heel stom, maar ik heb dit geprobeerd om op de flacons te doen, alleen hij wil maar niet passen? Dus ik zat te denken of het niet gemaakt is om op iets anders te doen, iets wat niet in het reispakketje zit. Weet iemand wat dit is? Ik hoor het graag van jullie, dan kan ik het misschien nog gebruiken voor ik naar Stockholm ga.

DSCN1284Deze flacons weet ik in ieder geval wel te gebruiken. Mijn shampoo, handcreme, bodylotion en lippenbalsem kan ik met een gerust hart in mijn handbagage meenemen, zonder dat ze worden afgepakt. Bespaart me weer wat kosten en een genant momentje. Want als het even kan, sla ik die maar wat graag over😉

 

20 thoughts on “Nooit meer genante douane-momenten met Primark

  1. Leuk artikel weer! Ik ga vandaag weer vliegen dus de reisformaten komen weer uit de kast. Volgens mij is het een trechter om dingen over te schenken naar de reisflacon. Wat leuk die stickertjes erbij!

  2. Handig zeg! En ook niet zo duur. En dat ding is denk ik een trechter, zodat je makkelijk de vloeistof in de flacons kan doen!🙂

  3. Wat een handige flesjes! Dat trechtertje is denk ik om niet/minder te knoeien met het overschenken in de kleine flesjes, maar ik moest er wel even over nadenken voor ik dat zag haha.

Geef een reactie

