Perfectly pink lips

Roze lippen. I love them! Op dagen dat een chique, rode lippenstift te veel is en je liever voor een wat speelsere en girly-look wil gaan, is roze je kleur. Een roze lipstick of lip gloss is echt een eye-catcher en mixt zeker niet zomaar met iedere leuke kleur oogschaduw, of blush. Waar rood toch vrij makkelijk te combineren is, kan teveel make-up bij een felle roze kleur echt een dooddoener zijn. Ik vind een lip gloss over het algemeen het fijnst om met een roze kleur op te doen, maar vandaag gebruik ik de lipstick Ultimate Shine Gel Colour van Catrice, in ‘License to Pink’. Deze lipstick is op gelbasis, waardoor hij wat gladder is dan een normale lipstick. Hieronder kan je zien hoe ik mijn look heb gemaakt, en het verschil.
DSCN1327Als basis heb ik een klein beetje make-up. Een foundation van Rimmel (Stay matte), wat poeder van de Hema om het glanzende effect weg te werken. Mascara van Gosh (Wonder Volume) en een klein beetje eye-liner van Essence. De basis, die ik bijna iedere dag op heb. Hij is nu ook heel toegankelijk en niets springt er nog echt uit in m’n gezicht. Met een kleurtje op m’n lippen zal dit zeker veranderen.

DSCN1332Dit zijn de producten die ik heb gebruikt voor mijn roze-lippen-look. Ik vind het altijd fijn om m’n lippen iets vetter te maken, zodat je niet van die kloofjes in je lippen hebt. Hier gaat de lipliner en lipstick namelijk in zitten en dat is geen mooi gezicht. De producten die ik heb gebruikt zijn een lipliner van de Hema in de kleur 18. De lipstick die ik hierboven noemde en de lippenbalsem van Essence (Kiss Care Love).

Smeer je lippen in met de lippenbalsem, maar maak het ook weer niet te vet. Je wilt niet dat de lipstick van je lippen afglijdt, maar ook niet dat het in kloofjes gaat zitten. Een beetje in het midden dus. Omdat deze lipstick al wat vetter is door de gelstructuur, heb ik helemaal rustig gedaan met de lippenbalsem.

Vervolgens heb ik een klein lijntje gezet met de lipliner. Zorg ervoor dat het puntje van de lipliner goed geslepen is, zo kan je een strakke lijn zetten. De bedoeling is om een klein lijntje om je lippen te zetten, die je erna kan invullen met de lipstick. Zet de lipliner op het puntje van je rechter (of linker) bovenlip en trek deze naar beneden. Doe het zelfde aan de andere kant en verbind deze lijntjes op het bovenste stuk van je lip. Ga hier alleen niet met je liplijn mee, maar maak er een ronder boogje van. Zo krijg je wat rondere lippen. Maak de lijn niet te dik, dan neig je als snel naar clownslippen. En als laatst, de lipstick. Vul hiermee de binnenkant van de lijntjes.
JuistEn dit is het resultaat! Wat een verschil met de eerste foto, vind je niet? Een ontzettend simpele en makkelijke handeling, maar het geeft je net die opvallende look die je wil hebben.

Wat vinden jullie van deze liplook?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18 thoughts on “Perfectly pink lips

  1. Ziet er mooi uit inderdaad! Een klein verschil, met grote uitkomst. Ik zou dat denk niet goed kunnen en die clownslippen krijgen, haha😛

Geef een reactie

