Favoriet van de maand: de Kabuki kwast

Mijn eerste post in een nieuwe rubriek: Favoriet van de maand. Ik vond het leuk om hier een terugkerende rubriek van te maken. Er zijn namelijk heel veel producten die ik dagelijks gebruik, of wekelijks en waar ik tevreden over ben. Maar er zijn een paar producten waar ik echt een ‘love’ gevoel bij heb als ik het gebruik. Deze producten zal ik ik uit- en toelichten in een favoriet-van-de-maand post. Niet te verwarren met de reviews die ik over producten schrijf, dat blijf ik gewoon wekelijks doen. Maar deze producten verdienen een onderscheidende post, vol met ‘loooooove’.
Kabuki1

Mijn favoriet van deze maand: de Kabuki kwast! Als er een product is waar ik deze maand iedere keer een ‘looooove’ gevoel bij had, dan is het deze kwast wel. Grappig, want ik zag eerst niets in dit product. Op verschillende filmpjes en op beautybloggerkanalen zag ik deze kwast voorbij komen, maar ik dacht: ‘why, zo’n dikke grote?’ Ik heb genoeg kwasten die echt geschikt zijn voor het aanbrengen van vaste en losse poeder en voor de kleinere oppervlaktes is een kleinere kwast toch meer geschikt. Maar ik vond hem er wel schattig uitzien, dat wel. Maar om hem alleen daar om te kopen?
DSCN1435

Ik bezweek toen ik bij de Essence afdeling stond bij de Kruidvat. Daar zag ik deze Kabuki kwast in een schattige, plastic verpakking zitten. De haartjes werden een beetje fijn gedrukt door de verpakking en ik besloot hem een vrij leven te geven. Ik betaalde 3,99 euro en nam hem mee naar huis.
DSCN1449

En nu…ik ben in love. Dit is serieus zo’n fijne kwast om je gezicht mee te poederen. Het heeft de vorm van een champignonnetje en bestaat uit allemaal korte, fijne haartjes. De onderkant is plat, waardoor je hem makkelijk overeind kan laten staan (neerleggen is niet handig). Doordat hij rechtop staat, is het eigenlijk een leuk, eigenwijs kwastje dat z’n mannetje staat tussen de grotere producten. Ik gebruik deze kwast nu dagelijks om mijn gezicht mee af te poederen. Naast dat het een erg functioneel product is, is het ook een verwenmomentje. De haartjes zijn heerlijk fijn en zacht en je neemt grote oppervlaktes mee, waardoor je jezelf als het ware een mini-massage geeft. De haartjes staan allemaal heel erg dicht op elkaar, wat een goed dekkend effect geeft. Mocht je kleinere oppervlaktes op je gezicht echt nog even goed willen ‘dichtpoederen’, vette zones bijvoorbeeld, dan is een kleinere kwast er even bij pakken wel handig. Maar doe dat dan na deze heerlijke Kabuki treatment.

DSCN1382

De kleuren zwart en roze zijn helemaal Essence en geeft deze kwast dit stoere, grappige uiterlijk. Ik ben nu aan het zoeken naar een lichte kleur Kabuki-kwast, omdat die dan weer het elegante benadrukt. Ik heb ze bij de H&M gespot, dus daar ga ik binnenkort maar weer eens kijken.

Als ik er naar kijk moet ik soms al lachen en ik geniet er iedere dag van. Dus, voor de maand januari staat dit product op een dikke nummer 1.

Wat zijn jullie beauty favorieten?

24 thoughts on “Favoriet van de maand: de Kabuki kwast

    • Uiteindelijk is het juist fijn om grote oppervlaktes te kunnen poederen. Ook omdat dat niet zo’n precies werkje is. Zeker ’t proberen waard🙂

  1. Wat een leuke rubriek!🙂 Deze kwast lijkt mij ook echt heel erg fijn!! Mijn favoriet is nu toch wel mijn Hoola bronzer van Benefit, daar kan ik een beetje mee shapen!🙂 X

    • Super lief, dank je wel! Ik heb hem alleen zaterdag ook al gekregen en is gisteren online gekomen🙂 Maar heel erg bedankt!

Geef een reactie

