Dr. Van Der Hoog Hypo Sensitive Reinigingslotion

Ik ben altijd erg tevreden over de producten van Dr. Van Der Hoog. Dit is een merk wat heel goed te gebruiken is voor een gevoelige en ook overgevoelige huid. Omdat ik al snel last heb van rode vlekken op mijn gezicht en mijn huid graag meteen van zich laat horen, probeer ik altijd de meest zachte en verzorgende producten te gebruiken. Voor een reinigingslotion kwam ik al snel uit bij Dr. Van Der Hoog. Lees hieronder mijn review van de ‘Hypo Sensitive’ kalmerende reinigingslotion.
DSCN1496Dr. Van Der Hoog heeft in deze lijn twee verschillende reinigingslotions. De lotion voor de sensitieve huid en deze lotion. Dit is voor de hyper sensitieve huid, perfect voor mij dus. Deze flacon van 200 ml lijkt geheel met water te zijn gevuld. Hij is heel erg doorzichtig, je kunt bijna de letters op de flacon niet lezen. Dit geeft mij een heel clean en hygienisch gevoel, wat ik erg fijn vind bij een reinigingslotion. Als hij al van de buitenkant lijkt schoon te maken, wat zal de inhoud hiervan dan al niet doen. Ik ging met hoge verwachtingen aan de slag.

DSCN1501De tekst op de achterkant was moeilijk te fotograferen, omdat deze zo licht is. Het volgende staat er: Overgevoelige huid? De kans op ongewenste reacties minimaliseren? In deze reinigingslotion zitten geen parfum en kleurstoffen. Perfect geschikt voor de overgevoelige huid. Hypo Sensitive reinigingslotion is alcoholvrij en reinigt je huid mild, verfrist en stimuleert de bloedsomloop. Vitamine B5 en allantoine verzorgen en kalmeren je huid. 

Ik heb deze lotion een week gebruikt voor ik hem ging reviewen en ik moet zeggen, ik vind het een heel erg fijn product. Het maakt eigenlijk precies mijn verwachtingen waar. Het is een zachte en verzorgende lotion, die totaal geen irritatie op mijn huid achter laat. Voor de mensen die niet echt een hele gevoelige huid hebben, die kunnen ook makkelijk gaan voor de normale reinigingslotion in deze lijn. Waarschijnlijk zou die ook nog goed bij mijn huid passen, maar over dit product ben ik meer dan tevreden.
DSCN1499Ik haal ’s ochtends bij het opstaan een watje met een paar druppels hiervan over m’n gezicht. Dan is het vuil wat er in de nacht op is gekomen op een milde manier er af gegaan, wat ik toch wat fijner vind dan gewoon water. Water droogt je huid ook enorm uit, waardoor ik sowieso dagcreme op moet doen na het wassen. Alhoewel ik nooit de dag begin zonder dagcreme, is een reinigingslotion een fijnere behandeling. Het droogt je huid in ieder geval niet uit en doet wat het moet doen, reinigen.
’s avonds haal ik mijn make-up eraf met deze reinigingsgel, waarna ik de laatste restjes weghaal met de Hypo Sensitive reinigingslotion. Zo zijn de laatste restjes van mijn make-up er ook af, vaak blijft er nog wat zwart achter bij mijn ogen, en is mijn huid ook bij de poriën gereinigd. Een heerlijk gevoel!
DSCN1502De ingredienten: 

Water. Glycerin. Tamarindus Indica Seed. Polysaccharide. Allantoin. Panthenol. Urea. Sodium Chloride. PEG-60. Hydrogenated Castor oil. Ethylhexyglycerin. Sodium Lactate. Tetrasodium Glutamate Diacetate. Phenoxyethanol. Lactic Acid.

Dit product is te koop voor €8,08 bij drogisterijen en apotheken.

6 thoughts on “Dr. Van Der Hoog Hypo Sensitive Reinigingslotion

  1. Zo gaat er een wereld voor me open! Ik vroeg me altijd al af voor wie dat allemaal nodig was.

    Dan ben ik gezegend met een goede huid. Heb nu, op mijn 55e nog nooit een cremepje hoeven te gebruiken. Ik gym twee keer per dag een half uur, in plaats van met mijn huid en haar bezig te zijn.

Geef een reactie

