Knoflookgarnalen met Sajoer boontjes

Als er iets is wat ik heerlijk vind in een gerecht, dan is het wel de toevoeging van knoflook en sambal. Voor mij kan een gerecht niet pittig genoeg zijn, en ik deins er niet voor terug om een hele teen knoflook op te eten. Niet altijd prettig voor mijn omstanders, maar op het moment van koken denk ik hier niet teveel bij na. Voor vandaag heb ik dan ook een gerecht waarbij deze twee ingredienten duidelijk aanwezig zijn. Kijk verder voor mijn Knoflookgarnalen met Sajoer boontjes-recept.
DSCN1533
DSCN1522

Ingredienten:
– Wokgarnalen
– Sambal
– Knoflook 
(minimaal twee teentjes)
– Haricoverts boontjes 
(dit kunnen ook gewoon sperzieboontjes zijn) 
– Zilvervlies rijst 
(of gewone witte rijst)
– Olijfolie
– Sajoer boontjes mix

DSCN1526

Stap 1:
Snijd de knoflookteentjes die je hebt in kleine stukjes. Verhit vervolgens een (wok)pan met de olijfolie en laat deze stukjes knoflook erin braden. Gooi hier ongeveer een half teentje in, met een grote lepel sambal. De hoeveelheid hiervan is natuurlijk wel naar persoonlijke voorkeur. Doe dan wat water in een kookpan en laat het warm worden. Als smaaktoevoeger doe ik hier ook altijd een teentje knoflook in. Zodra het water kookt, gooi je de rijst erbij. Kook deze in ongeveer 8 minuten klaar.

DSCN1525

Stap 2:
Gooi de garnaaltjes als ze warm geworden zijn even in een bakje. Je moet deze niet te lang bakken, alleen warm worden is genoeg. Doe dan de haricoverts in de pan en als ze een beetje verwarmd zijn, de Sajoer mix er ook bij. Zodra deze mix goed verdeeld is door de haricoverts, laat ze dan nog eventjes garen. Roer ondertussen in de pan van de kokende rijst.

DSCN1530

Stap 3:
Als de haricoverts klaar zijn, schuif deze dan naar een kant van de pan. Vervolgens doe je de garnaaltjes er nog even bij, om ze op te warmen. De reden dat ik eerst de garnaaltjes heb gedaan, is omdat de boontjes dan de smaak van de knoflookgarnaaltjes met sambal al in zich opnemen. Proef of de rijst al gaar is. Dit is als het makkelijk door te bijten is.

En klaar is het gerecht!
DSCN1531

Ik heb een kuiltje in de rijst gemaakt, waar ik de garnaaltjes en de knoflookolie bij heb gedaan. Daarnaast liggen de haricoverts. Je kunt dit natuurlijk ook lekker door elkaar heen gooien, maar dit vond ik mooier staan.
Dat was mijn gerecht weer voor deze week. Eet smakelijk!
Liefs,
Felicia

8 thoughts on “Knoflookgarnalen met Sajoer boontjes

    • Ja, dat denk ik wel! Het is van Conimex en dat verkopen ze volgens mij overal. Ik heb het zelf bij de Nettorama gehaald en die heeft soms niet alle merken, dus AH vast wel🙂

Geef een reactie

