Go crazy met I love extreme mascara

Ongeveer drie jaar lang heb ik een favoriete mascara gehad. Wonder Volume van Gosh. Deze vond ik zo geweldig werken dat ik nooit de behoefte voelde om te kijken of het gras groener was bij de buren. Waar ik bij bijvoorbeeld een blusher graag kijk welke misschien nog beter werkt, bleef ik trouw bij mijn Wonder Volume. Toch heb ik de stap gemaakt om een keer een andere mascara uit te proberen. Ik las dat de I love extreme van Essence een wonder voor je wimpers is. Eenmaal voor de schappen staande besloot ik het eens te proberen, want voor het geld hoef je het niet te laten. It’s true what they say. De I love extreme crazy volume is een roze wondermiddeltje.
DSCN1720

Deze mascara van 2,89 euro ziet er ontzettend girly en speels uit. De hals is knalroze en in grote letters staat de naam geschreven. Lekker spontaan, daar houd ik wel van. Het borsteltje is dik en er zitten minikammetjes in, waardoor het je wimpers mooi verspreid.
DSCN1711Bij sommige mascara’s werkt het heel goed als je je wimpers van te voren even doorkamt. Dan zijn ze al mooi verdeeld voordat de mascara erop komt. Dat is bij deze niet nodig. Ook al zitten mijn wimpers raar na een nachtje slapen, ze komen mooi uit elkaar te staan.

DSCN1718
DSCN1754Ik heb van mezelf al vrij lange wimpers. Soms heb ik nepwimpers op en dan wordt het niet eens opgemerkt. Toch kan een mascara hier iets heel anders van maken, dan worden ze bijvoorbeeld stekelig en kort. De I love extreme laat ze lang worden en geeft niet meteen een grote klodder af, waardoor er veel op zit. Ik doe ongeveer drie laagjes per oog, en er verschijnen geen klontjes. Het eerste laagje wat minder, voornamelijk om de haartjes wat goed te spreiden. Daarna twee lagen, bedoeld om ze goed zwart te maken.
DSCN1713

Al met al een hele fijne mascara! Ik zeg niet dat mijn Wonder Volume meteen van de troon is gestoten, maar ga wel vaker afwisselen. Mijn verwachting is dat ik over ongeveer een maand een nieuwe moet kopen. De tube is heel dik, maar als ik het borsteltje ronddraai dan lijkt het van binnen minder gevuld. Dat is op zich niet erg. Met drie keer kopen ben je nog goedkoper uit dan bij een iets duurder merk, zoals Gosh.

Als budgetmascara: een topper!

13 thoughts on “Go crazy met I love extreme mascara

Geef een reactie

