Catrice Absolute nude palet

Een normale look zonder oogschaduw kan heel goed voor een everyday look. Maar voor een net wat meer sprankelend en opvallender effect, is een oogschaduw geen overbodige luxe. Ik ben zelf heel erg dol op de nude oogschaduw paletten. Door de aardekleuren is het vaak niet eens heel erg opvallend in je gezicht. Maar geeft je ogen wel dat accentje waardoor ze net wat beter uitkomen. Het nude palet van Catrice is een hele fijne budgetshopper, en heeft alle kleurtjes die je nodig hebt voor een fijne nude look.

DSCN1722In dit palet zitten zes kleuren. Hiervan zijn er twee geschikt als highlighter en de andere vier als oogschaduw kleur. De lichtste kleur is een beetje tegen het zacht/goude aan en de donkerste kleur aarde donker.

DSCN1725Er zit een borsteltje in wat aan de ene kant een rond sponsje heeft om de oogschaduw aan te brengen. De andere kant heeft een stoffertje, wat gebruikt kan worden om je paletje schoon te borstelen. Maar is ook zeer geschikt om de kleuren wat te vervagen op je oog. Voornamelijk de donkere in je ooghoeken. Tijd voor de swatches!
DSCN1732De twee highlighters. De eerste is echt een hele lichte kleur, hij is zelfs moeilijk te fotograferen. Deze geeft een heel mooi, licht accentje aan met een aantal glittertjes erin.

De tweede kleur zit meer tegen het warmere goud aan, deze zal wat meer opvallen. Ik moet wel zeggen dat, voornamelijk de tweede highlighter, erg korrelig werd zodra ik deze opdeed. Je kunt het al wel zien op mijn hand dat hij wat zanderig eruit ziet. Wel een minpuntje.
DSCN1736De vier oogschaduws. Ontzettend mooie zachte, donkere kleuren. De eerste is een hele neutrale en kun je het beste volledig aanbrengen op je bewegende ooglid. Het heeft een zachte, zalmroze kleur. Het wordt nog wat minder roze als het op je oog komt. De tweede is, voornamelijk op je oog, wat goudachtig. Prachtig om het binnenste gedeelte van je ooglid en bij je traanbuis goud te kleuren, en je oog eruit te laten springen. In mijn ooglook hieronder heb ik dat ook gedaan. De twee donkere kleuren zijn vrij gewaagd aan elkaar. Alleen heeft de linker iets minder pigment, waardoor hij net wat minder donker uitpakt. Beiden erg geschikt om een lijn te trekken in de arcadeboog. Prachtige aardekleuren.

ooglook1

Mijn oog met de oogschaduw op. Ik heb de tweede highligter onder mijn wenbrauw aangebracht. Vervolgens de goude kleur (tweede oogschaduwkleur) aan de binnenkant van mijn oog aangebracht en bij mijn traanbuis. Vervolgens heb ik met de donkerste kleur een lijn getrokken in mijn arcadeboog en dit een beetje vervaagd. Tenslotte wat eyeliner aan de buitenkant aangebracht en ook deze vervaagd. En mascara als finishing touch.

ooglook2En zo ziet het eruit met mijn oog open. De donkere kleuren vallen nog best mee als je het wat met elkaar vermengd. Wil je het echt donker maken, dan moet je gewoon extra opdoen. Ik vond de goude kleur zo mooi, dus die heb ik aan het eind nog wat feller gemaakt. Bij het opbrengen merkte ik wel dat je al snel knoeit. Ik had heel veel korreltjes onder mijn ooglid naderhand. Je kunt of gewoon heel erg voorzichtig zijn, maar met vervagen en mengen komt je oogschaduw toch wel wat losser te zitten. Of je pakt een zachte kwast en wrijft het zachtjes weg. Niet te hard, want dan kunnen er kleuren achter blijven. Dit vind ik wel een minpuntje aan het palet. Belangrijk is ook om een oogschaduw basis op te doen, zodat het net allemaal wat beter blijft zitten.

DSCN1726Een heel fijn alledaags nude-look paletje. Zoiets mag eigenlijk niet in je beautystash ontbreken, want je kan er echt alle kanten mee op. En de highlighters kun je bij heel veel verschillende looks gebruiken. Dit paletje van Catrice kost maar 4,95 euro en is verkrijgbaar bij vrijwel alle drogisterijen.

15 thoughts on “Catrice Absolute nude palet

  1. Lijkt me een goed nude palet en vooral als bruintinten je geweldig staat, waarschijnlijk hoor jij daarbij vanwege je bruine ogen =] Welke mascara heb je trouwens gebruikt?

Geef een reactie

