Chorizo omelet met feta

Heb je geen zin om veel moeite te doen en om drie pannen af te wassen? Dan moet je dit gerecht echt eens proberen, het is ontzettend simpel en je hebt maar een pan nodig. Een omelet kan je maken met allerlei verschillende ingrediënten. Als je er een opgeklopt eitje overheen giet, dan is het omelet waardig. Vandaag een variant die ik ontzettend lekker vind. De chorizo omelet met feta kaas, en nog wat ingrediënten. DSCN1905Om een of andere magische reden zijn alle foto’s die ik van dit gerecht heb gemaakt, verdwenen van mijn camera. Ontzettend jammer, want ik wilde heel graag laten zien hoe het er uiteindelijk uit zag. Helaas…dan maar zonder de eindfoto’s. Alleen de ingrediënten foto stond nog wel op de camera.

Ingrediënten:
– Aardappelschijfjes
– Chorizo
– Knoflookteentje
– Ui
– Ei (ongeveer drie voor 1 persoon)
– Fetakaas
– Champignons

Stap 1:
Snij de ui en de chorizo in plakjes. Doe wat boter in een pan. Handig is om hierbij geen wokpan te gebruiken, dan wordt de eirand te hoog en heeft het heel lang nodig om gaar te worden. Een normale koekenpan is het beste. Gooi de ui in de warme boter, als deze een beetje warm is doe je de knoflook erbij. Vervolgens de chorizo. Laat dit lekker gaar worden. Als de ui dezelfde kleur krijgt als de chorizo, dan weet je dat het goed is. Was en snijd de champignons ondertussen.

Stap 2:
Doe een aantal aardappelschijfjes in de pan. Ik heb ervoor gekozen om deze schijfjes nog wat extra kleiner te maken, zodat ik niet van die grote stukken aardappel in mijn omelet heb. Dit is geheel naar keuze. Laat deze lekker bakken, totdat ze een beetje bruin en zacht worden. Gooi dan de champignons erbij. Ook als deze zacht zijn, is het tijd voor de feta. De fetakaas hoeft er maar heel even bij. Laat deze een klein beetje smelten, en dan is het tijd voor het ei.

Stap 3:
Gooi drie eitjes in een schaaltje en klop dit door elkaar heen. Spreid de ingrediënten in de pan een beetje uit elkaar, zodat dit mooi verdeeld door de omelet heen komt. Giet het ei erover heen. Je kunt nog met de pan een beetje spelen, heen en weer draaien, om het ei mooi verdeeld over de ingrediënten te krijgen. En nu afwachten … Een tip: laat een deksel boven op de pan liggen. Zo wordt de bovenkant van het ei eerder gaar en brand de onderkant niet snel aan. Profs kunnen proberen de omelet in zijn geheel om te draaien zodat de bovenkant eerder gaar wordt. Ik doe dit nooit, want dit gaat bij mij altijd fout. Daarbij wordt de bovenkant daardoor wat platter en ik vind het mooi om bijvoorbeeld een stukje aardappel of de worst nog wat uit te zien steken.

Klaar! Als de bovenkant van de omelet gaar is, dus droog, dan is je gerecht klaar. Je kunt hier nog wat zout overheen doen, maar op zich geven de chorizo en de fetakaas ook al veel smaak.

Ontzettend jammer dat ik geen foto’s kan laten zien van dit gerecht. Het was ontzettend lekker!

6 thoughts on “Chorizo omelet met feta

  1. Hello From Volrecepten.be!

    We are a recipe search engine and I would like to invite you to join our site and make your recipes available to many people. If you liked it, you can join through the top blogs on the right of the page.
    Please, contact me if you any question🙂 at info@volrecepten.be

Geef een reactie

