Weekview #5 Stockholm

Afgelopen dagen was ik op bezoek bij een vriendin van mij, Loesje, in Stockholm. Een prachtige stad die door haar groots gekleurde gebouwen en architectuur warmte uitstraalt. Het weer was wel grauw, de winters zijn daar namelijk veel kouder als hier. En hoewel het een warme winter is voor Zweden, lag er een laagje ijs op het water. Normaal gesproken zou het flink sneeuwen, maar nu was alles al opgedroogd. In ieder geval geen uitglijdbloobers tijdens het verkennen van de stad. We hebben de hele stad rondgelopen en alle eilandjes bezocht, waar Stockholm uit bestaat. Het nachtleven bezocht met exchange studenten en ik mocht zelfs mee naar college op de Universiteit. Het was een kort, maar geweldig bezoek.

Stockholm1

Het eerste beeld wat ik van Zweden zag. Een grote hoop harde sneeuw.

DSCN2019Stockholm by day. We hebben de eerste dag de hele stad doorgelopen, verschillende eilandjes bezocht.

DSCN1936

Even de stad in.

DSCN1932DSCN1931Deze beauty-afdelingen zijn binnen in de H&M. In Zweden heb je namelijk geen drogisterijen waar je make-up en andere verzorging kan kopen. En aangezien er echt ontzettend veel H&M’s in Zweden te vinden zijn (Zweeds merk), is de beauty-afdeling hier binnenin gebouwd. Zo kan je er l’ Oreal en Yves Saint Laurent kopen.

DSCN1933

Het parlement van Stockholm.

DSCN1980Op culinaire verkenning. Stockholm heeft een grote, overdekte markt waar je de lekkerste culinaire etenswaren kan kopen.

DSCN1978Ik kan zo genieten van mooi uiteengezet eten.

DSCN1981
Befaamd Zweeds kaneelbroodje. Leuk feitje: Zweden is zo dol op haar gebak, dat ze feestdagen hebben voor hun bakket. Het bestaan van dit broodje bijvoorbeeld, wordt dan een hele dag gevierd.

DSCN1983Heeeeerlijk!

DSCN1938Binnenin de grootste kerk van Stockholm. Even een lichtje aansteken.

Stockholm8Dit is wat de huisgenoten van Loes klaar hadden gemaakt. Havermout met ei en groenten. Eigenlijk gezonde pannenkoeken. Havermout zijn gezonde koolhydraten en ei met groenten zijn goede proteïne. Gezonde maaltijd dus!

Stockholm2

Een Zweeds drankje. Ik moest er eerst aan wennen, omdat het minder zoet was dan ik had verwacht. De ginseng is een sterk kruid, wat eerst wat bitter smaakt. Maar toch wel een lekker drankje.

DSCN2016Prachtig al die gekleurde gebouwen.
DSCN2024Ik ging een dagje mee met Loes naar de universiteit. Daar hebben ze in ieder gebouw dit magnetronkamertje. Heel handig voor de studenten om tussen de lessen door even eten op te warmen.

Stockholm3Vrijdagavond! Tijd om de stad te verkennen.

Stockholm7Klaar voor het feestje. Loes was dinsdag jarig geweest en had haar studiegenoten uitgenodigd voor een pre-party bij haar thuis.

Stockholm4En we gingen verder in de stad!

Stockholm5Zaterdagochtend vroeg zat ik alweer in de bus naar het vliegveld. De tijd ging zo snel, maar ik heb echt hele leuke 2,5 dagen gehad. Stockholm is een prachtige stad. Deze muffin at ik onderweg op. Appel met Kola, zoals ze het daar noemen. Een cremevulling die lijkt op caramel, maar smaakt naar een mix van appel en nog iets wat ik niet thuis kan brengen.

Stockholm6Mijn laatste foto van Stockholm, gemaakt in de bus. Het is een prachtige stad, die kolossaal is en toch heel erg snel als ‘thuis’ voelt.

14 thoughts on “Weekview #5 Stockholm

  1. Als ik deze foto’s zo zie dan denk ik, ik moet echt snel snel snel naar Stockholm!
    Wil het al zo lang, maar wil ook zoveel😉
    Little Miracles verkopen ze trouwens ook in Nederland! Heb het een aantal maanden terug gekocht, weet alleen niet meer zo 1 2 3 waar.

    • Oh grappig haha. Ik vernam eigenlijk meteen dat het een Zweeds drankje was door de Zweedse tekst. Had het nog niet eerder gezien, wel lekker🙂

Geef een reactie

