Parfumdealers

Ze gaan vaak gekleed in een lange, zwarte jas met een grote hoed die hun gezicht voorziet van een schaduwlijn. In hun hand hebben ze een grote zwarte koffer, die een rammelend geluid maakt door iets wat er in de binnenkant zit. Ze kijken je niet aan als je langsloopt. Ze praten ook niet. Het enige wat ze achterlaten is een heerlijke geur, dat ieder uur verandert. Je kunt ze niet over het hoofd zien of missen, de geur is te verleidend. Ze lopen ergens heen, met een doel. Het zijn de parfumdealers.
DSCN1895

Dit klinkt allemaal spannend, maar natuurlijk is hier niets van waar. Althans, niet alles is niet waar. Denk de lange, zwarte jas en de hoed weg. Verander het niet praten naar een leuk gebabbel over parfum en het plaatje is compleet. Parfumdealers bestaan namelijk wel. Of ja, zo noem ik ze. Ik heb er namelijk eentje, mijn eigen parfumdealer. Een tijdje geleden werkte ik met een meisje in een projectgroep toen we op het onderwerp ‘parfum’ kwamen (iets wat wel vaker voorkomt in mijn gesprekken). Alleen nu trok zij een zwarte koffer tevoorschijn en liet allemaal kleine, gevulde flesjes zien. De lekkerste en bekendste geuren zaten erin en ik kon deze bij haar bestellen, voor een sterk verminderde prijs. Daar wilde ik wel meer van weten!
DSCN1897

Zij vertelde dat ze dit voor haar werk deed, parfum verkopen. Merken hebben namelijk patent op de naam van hun geur, maar niet op de ingrediënten. Dit kan dus nagemaakt worden en verkocht worden in een ander flesje, onder een andere naam. Mensen kunnen geurtjes bij haar bestellen en zij geeft dit dan weer door aan vermoedelijk het bedrijf FM. En binnen no time heb je een zeer goedkope variant van een duur merk.

Natuurlijk was ik wel een beetje sceptisch over de kwaliteit. Het is tenslotte gewoon namaak, dus helemaal zoals het origineel zal het niet zijn, dacht ik. Maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Ik bestelde Flowerbomb van Viktor en Rolf, en betaalde voor 30 ml maar 16,50 euro (!!). Wow. Ik was zo benieuwd. Een paar weken later kreeg ik het luchtje van haar. Op de foto kan je de verpakking zien. Geen mooi(e )verpakking, flesje en naam, maar wel een lekker geurtje. En het rook ook nog eens echt naar Flowerbomb! Wat een uitvinding.
DSCN1898

Ik heb vervolgens meteen ingeslagen, want ik kon mijn parfumvoorraad wel wat aanvullen. Ik ben nu in het bezit van Flowerbomb, Coco mademoiselle en Givency Ange ou Demon le Secret. En dat voor maar een mooi bedrag van 49,50 euro. Wow. Het lijkt wel een droom.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat niet ieder geurtje echt he-le-maal exact hetzelfde ruikt. De twee laatste geurtjes die ik heb gekocht, ruiken misschien een fractie anders. Toch herkennen anderen wel de geur bij me, dus de belangrijkste ingredienten zullen hetzelfde zijn. Ook komen ze in eau de toilette variant, ook als er parfum bij staat. De geur is toch wel na een aantal uur vervlogen, maar dan spuit je gewoon even bij. Voor zo’n bedrag hoef je ook niet heel zuinig te doen met je flesje.
DSCN1896

Ik ben heel erg blij dat ik mijn parfumdealer heb gevonden. Hoe je ze kan vinden? Geen idee. Bij mij was het echt puur toeval dat ik met haar werkte en erachter kwam dat ze dit deed. Ik had er verder ook nog nooit van gehoord, dus zoeken naar een parfumdealer is iets lastiger denk ik. Ik zal ook zeker nog wel de echte merken kopen. Een mooie verpakking van een geurtje staat toch wat leuker in je kamer en de kwaliteit is toch net iets beter. Maar om zo even tussendoor te sprayen en veel verschillende geurtjes te hebben, zijn deze ontzettend handig.

Voorlopig zal ik mijn parfumdealer nog wel even aanhouden.

11 thoughts on “Parfumdealers

  1. Ik heb zelf ook al een aantal geurtjes van FM geprobeerd. De geurtjes lijken echt enorm op de originele geurtjes, maar toch ruik ik zelf nog steeds het verschil. Wel lekker budget hé🙂

  2. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar het is wel grappig dat je op deze manier dure geurtjes voor veel minder kan aanschaffen.

    • Thank you so much🙂 I just got the Liebster award and already post this on my blog. But thanks again, really sweet.

Geef een reactie

