Diadermine dag-en nachtcreme

Twee schattige roze-deksel-potjes die ik al jaren trouw op mijn verzorgingsplankje heb staan. De dag- en nachtcreme van Diadermine vind ik echt zo fijn, dat ik er niet over peins om over te stappen. Zelfs toen de ICI Paris XL verkoopster mij de dagcreme van Philosophy (een merk waar ik ook gek op ben) liet proberen, was ik niet om. Deze lieve hulpmiddelen voor een mooie, verzorgde huid verdienen daarom zeker wel een review.
DSCN2129

Ik gebruik al jaren dag- en nachtcreme apart. Zoals ik al eens eerder heb gezegd heb ik een erg droge en gevoelige huid. In de nacht wil ik daarom een wat dikkere creme, zodat het goed in kan werken. Overdag is een nachtcreme weer te vet en laat het mijn huid glimmen. Diadermine is een uitstekend merk voor de wat gevoeligere huid. Op het potje staat ook ‘hypoallergenique’, wat betekent dat dit een zachte, verzorgende werking heeft en dit ook voor de geïrriteerde huid gebruikt kan worden. Het is dermatologisch getest.
DSCN2131

De dagcreme belooft op de verpakking een liftende en kleurend effect te geven. Er zitten elementen in waardoor je een kleurtje zou krijgen. Dit is naar mijn mening wel echt te minimaal, ik zou niet weten of ik mijn kleurtje door dit product krijg of gewoon de kleuring van de zon. Als je echt een kleurtje wil is dit alleen niet genoeg, maar zou ik het alleen als ondersteuning gebruiken. De creme maakt mijn huid heerlijk zacht en ik krijg geen droge, rode plekken hierdoor. Ik vertrouw volledig op de dermatologisch getest-tekst. Ik heb jaren lang bij een dermatoloog gelopen en die raadde mij heel veel producten af. Deze is prima!
DSCN2132

De nachtcreme belooft op de verpakking te liften en een voedende werking te hebben. Vooral deze voedende werking komt hij zeker na. Na een nacht slapen voelt mijn huid verzorgd en gevoed aan. Geen droge plekjes op mijn gezicht te bekennen. Als ik de dagcreme op doe in de nacht, is dit nog wel eens het geval. Of het echt een liftende werking heeft vind ik moeilijk te zeggen. Dit merk je vooral bij de wat oudere huid denk ik.
DSCN2134

Wat je niet vaak in dermatologische producten ziet, of beter gezegd ruikt, is de parfum toevoeging. Dat is bij deze producten wel het geval. Je ruikt een lekker geurtje. Niet echt sterk aanwezig, maar een kleine toevoeging. Ik vind dit helemaal niet erg, want mijn huid reageert er erg goed op. En hierdoor brengen de creme’s herkenning op, wat ik heerlijk vind. Het is een pretje om ze op te doen.
DSCN2128

Wat ook niet onbelangrijk is, is de prijs. Voor 50 ml per potje betaal je 10,99 euro.
Maar eigenlijk koop ik ze altijd met acties. Bij de Kruidvat bijvoorbeeld hebben ze ontzettend vaak de 2 halen, 1 betalen actie bij Diadermine. Dus voor 10,99 euro kan je echt een hele tijd vooruit. Je doet ongeveer drie maanden met een potje. Voor de kwaliteit van dit merk, vind ik dat een koopje. Zeker als je er nog twee voor krijgt ook.

Wil je geen acties mislopen van de Kruidvat? Meld je dan aan voor hun nieuwsbrief. Hier worden wekelijks de kortingsacties op een rijtje gezet.

16 thoughts on “Diadermine dag-en nachtcreme

  1. Goede review! Ik heb de nachtcrème van Diadermine eens gehad en mijn voorhoofd zag er na enkele dagen echt strakker uit dus ik denk wel dat hij zal werken voor vrouwen met rimpels. x

  2. Ik heb deze dagcreme heel lang gebruikt en vind ‘m erg fijn! Omdat ik zoveel andere samples nog heb liggen, ga ik die eerst eens testen en opgebruiken! Maar koop deze zeker weer opnieuw! Ik koop deze idd ook altijd met acties bv bij de Etos!

    • Ik had eerst ook dezelfde reactie, want mijn moeder gebruikte het ook altijd. Maar ik gebruik hem al jaren nu, hij werkt ook heel fijn voor de jonge huid🙂

  3. Dit klinkt wel erg goed! Ik zou inderdaad wel wachten tot er een mooie actie is; dat kan echt veel schelen en Kruidvat heeft echt heel vaak dat soort acties als 1+1 gratis🙂

  4. Acties kunnen inderdaad heel veel schelen, echt super! Ik heb deze ook eens gebruikt maar ik kreeg er veel uitslag van, dus het dermatologisch getest neem ik altijd met een korreltje zout eigenlijk haha. Gelukkig werkt ‘ie wel voor jou!

  5. Wat toevallig, ik heb ze vorige week gekocht 1+1 gratis. Dat is nog eens leuk, het is een fijn product. Deze week is Therme 1+1 gratis, ook erg fijn, dus ik ga straks naar Kruidvat.

Geef een reactie

