Haat-liefde verhouding

hakken
Het liefst loop ik de hele dag op pumps. Ik vind dit verreweg de mooiste schoenselvorm en het staat mij, van al mijn schoenen, ook het beste. Het maakt je benen langer, al je rondingen worden nog mooier gevormd en het staat sexy. Ik weet niet hoe andere meiden zich hierbij voelen, maar mijn zelfvertrouwen stijgt ook hevig. Dat is de reden dat ik ook het liefst op hakken uit ga. Daarnaast ben ik ook erg klein en vind ik het vervelend als ik niet boven mensen kan uitkijken, maar ik ben het meest in mijn element op pumps. Ze zijn echt mijn beste maatjes. Alleen er is gewoon een probleem dat steeds weer terug komt. Na een paar uurtjes dansen, veranderen mijn beste maatjes, in mijn grootste vijanden. En dan steekt de haat-liefde verhouding weer op.

Het heeft me gelukkig er nog niet van weerhouden om ze aan te trekken tijdens een avondje stappen, maar een paar avonden achter elkaar doe je me al geen plezier mee. De zin ‘wie mooi wil zijn, moet pijn lijden’ is echt ontzettend toepasselijk hierop. Door mijn beste maatjes die me mooi laten voelen, verander ik op het eind van de avond in een zuur kijkend monster dat angstvallig naar de reling van de trap grijpt, om wat steun te krijgen. Dit vind ik niet bepaald een fijne uitdrukking, als ik de meest sexy versie van mezelf probeer te zijn.

gelkussentjes

Om dit probleem te voorkomen heb ik laatst deze gellerige dingen gekocht bij de H&M. Het zijn kussentjes dat je onder de bal van je voet stopt in je pump. Dit zou je de hele avond een verzachtend gevoel moeten geven bij je voet. Ik heb het geprobeerd tijdens een avondje stappen, al had ik toen gemiddelde hakken aan, en het werkte wel. Ik ben echt ontzettend blij met deze uitvinding, want dit geeft me toch wat meer uurtjes rust. Ik ben benieuwd hoe lang hij goed blijft, en of hij hetzelfde effect geeft bij pumps die echt hoog-hoog zijn.

En mocht deze gellerige uitkomst op den duur toch falen. That’s life. Ik weet dat ik ondanks de pijn, altijd blijf lopen op hakken. Ze geven me meer dan de pijn die ik op het eind van de dag voel. Ik moet alleen nog een manier uitvinden om mooi te blijven kijken als ik me zuur voel.

10 thoughts on “Haat-liefde verhouding

  1. heb zelf ook een haat/liefde verhouding met hoge hakken. Ik vind het zoooooo mooi staan. En kijk altijd met bewondering naar vrouwen die een hele avond kunnen dansen op high heels (ik kan dat namelijk echt niet). Ik ben een keer naar een gala gegaan op hoge hakken, en toen ben ik serieus nog gevallen ook (of kwam dat door de alcohol?) Ik heb echt een zwak voor pumps, koop ze graag, maar vervolgens staan ze meestal alleen maar mooi te zijn op mijn kast. Ohja, en ik doe ze vaak aan naar ‘zit’ feestjes. Maar misschien dat die gelkussentjes mij ook extra comfort geven, en ik het dan wat langer kan uithouden.

  2. Herkenbaar! Ik ben echt dól op hakken en draag ze het liefst elke dag maar ik heb helaas een verbod gehad van de dokter. Ik heb namelijk steunzolen en als ik die niet draag dan gaan m’n enkels en knieën helemaal opzwellen en heb ik dagen pijn😦 dus ik kan echt maar 1 à 2 keer pe maand hakken dragen omdat ik er zo lang moet van recupereren. Dus bij mij is het vooral haat als ik ze draag, haha😛

  3. haha ik begrijp je helemaal ik ben 1 m 55 en grijp tijdens het uitgaan ook altijd naar mijn hakken , maar zoals je zegt na een paar uurtjes worden ze een hel ! Heb de kusentjes geprobeert maar voor mij geen succes dus nu doe ik mar gewoon flatjes in mijn tas , dan zien ze ma na 4 uur maar niet meer lopen😛

  4. Klinkt fijn! Ik vind hakken helemaal geweldig en ik draag ze liefst iedere dag. Met het uitgaan trek ik graag extra hoge hakken aan, maar na een paar uur moet ik toch wisselen voor een paar ballerina’s.

  5. Zo herkenbaar! Ik heb deze dingetjes ook al een paar keer geprobeerd en ze zijn best aangenaam!🙂
    Sinds kort ben ik ook redelijk hakken verslaafd, wat nu nog handig is tijdens de winter, met dikke kousen aan in m’n botjes.. maar eens het zomer word, geeft dit problemen met m’n kleine voetjes :p (en de angst voor pijnlijke voetjes!)
    misschien dat deze me uit de nood helpen?🙂

Geef een reactie

