Rituals bodyscrub

DSCN2260De Rituals is een winkel waar ik altijd graag eventjes naar binnen loop. Het interieur vind ik ontzettend mooi en de hele ambiance maakt me rustig, en laat me echt eventjes genieten. Ook van de producten ben ik erg fan. Voornamelijk omdat hun producten natuurlijk zijn en niet op dieren getest. Iets wat ik al langere tijd gebruik, is hun body scrub. Na het gebruik van dit product voel ik me heerlijk fris en voelt mijn huid zacht aan. Ik gebruik van de groene lijn: Wai Wang (organic white lotus & Yi Yi ren). Tijd voor een review!

DSCN2263Een klein druppeltje en je bent klaar om te srubben. Dit is altijd een fijn iets, dat je niet een hele grote klodder nodig hebt van een product om effect te voelen. Dit product belooft de dode huidcellen van je gezicht te halen en zacht te maken. Je dient het met lauw/warm water over je huid heen te scrubben. Door de kleine korreltjes die erin zitten, worden je dode huidcellen er vanaf gehaald.

DSCN2261
De korreltjes zijn niet heel erg groot, maar klein en fijn. Sommige bodyscrubs werken met suikerextracten, waardoor de korrels heel erg groot zijn. Net zo groot als suikerkorrels, wat een grof gevoel op je huid geeft. Bij dit product is dat niet zo. Ondanks de kleine vorm maken ze je huid inderdaad heel erg zacht. Dit komt omdat er wel heel veel korreltjes aanwezig zijn, dit overheerst het gel-extract wat erbij zit. Daardoor wordt het een compacte substantie, die makkelijk over je gezicht heen te verdelen is.
DSCN2262Na gebruik voelt mijn huid wat droog aan. Dit is meestal zo na een bodyscrub, omdat het bovenste laagje van je gezicht er als het ware afgehaald is. Scrubben is gezond om een aantal keer per week te doen. Zo maakt je huid weer een nieuw opperlaagje aan en blijft het in een goede conditie. Ik doe altijd nog wat lotion op en daarna wat dagcreme. De perfecte combinatie voor een glad en verzorgd gezicht.

Voor 70 ml betaal je precies 5,00 euro. Een klein prijsje voor een goed werkend product.

5 thoughts on “Rituals bodyscrub

Geef een reactie

