Gezonde kokoscake

De laatste tijd ben ik erg op mijn voedsel aan het letten. Ja, ik ben een beetje bezweken aan de superfoods en zie erg veel nut in mezelf gezond en gelukkig eten. Maar ik hou van lekkere tussendoortjes en dit opgeven is echt geen optie. Dus ben ik steeds weer op zoek naar lekkere, maar wel gezonde recepten. En daar ben ik voor vandaag zeker in geslaagd! Lees hier hoe je een heerlijke kokoscake maakt.

Havernotenreep7

De ingrediënten:
– 4 eetlepels geraspte kokos
– 100 gram havermout (mag ook pure haver zijn)
– 120 gram tarwebloem (eigenlijk prefereer ik notenmeel, maar dat had ik niet in huis)
– 3 eetlepels zoetstof (of vanillepoeder)
– Heel pakje kokosmelk (hoeft niet perse romige kokosmelk te zijn)
– 4 eetlepels bloemenhoning
– 3 eetlepels kaneel

Havernotenreep1

Stap 1:
Gooi alle ingrediënten in een grote kom, zoals hierboven.

Havernotenreep2

Stap 2:
En dan, heel makkelijk, meng alles door elkaar.

Havernotenreep3

Stap 3:
Pak een ovenschaaltje en vet dit in met boter. Ik heb hiervoor een handige spuitspray voor gebruikt. Doe het mengsel erin en zet het ongeveer 30 minuten in de oven op 200 graden. Wil je hem knapperiger? Dan gewoon iets langer.

Havernotenreep5

Havernotenreep6

En vervolgens komt er dit gezonde hapje uit. En dankzij de havermout, zit je door dit kleine hapje zeker een paar uur vol. Eet smakelijk!

Liefs, Felicia

8 thoughts on “Gezonde kokoscake

  1. Oehlala, klinkt heel goed en lekker. Ik ben echt dol op de smaak van kokos. Zelf bak ik ook vaak cakjes etc. van havermout, heerlijk! Ik ga deze zeker een keer maken.

Geef een reactie

