Zakelijke look met NYC

Had ik vorige week nog een spring-look met lieve pastelkleurtjes, heb ik deze week een donkere, zakelijke look. Ik zeg zakelijk, omdat ik dit echt perfect vind passen als je een zakelijk gesprek hebt waarin je wel mooie make-up wil opdoen, maar niet te overheersend.

DSCN2413

Deze look heb ik gemaakt met het IndividualEyes oogschaduwdoosje van NYC. Een product dat me zeker heeft verrast. Bij het maken heb ik het namelijk vervloekt, maar de uiteindelijke look deed me weer heel anders denken. Kijk mee voor mijn look!

DSCN2415

In het doosje zit een highlighter, drie oogschaduws, een primer en een illuminator. Voor het gemak is het er ook op een plastic vel bij geschreven. Wat uiteindelijk een beetje irritant werkt, omdat het borsteltje er op moet liggen.

DSCN2424DSCN2423DSCN2417

De kleuren:
– Witte highlighter
– Grijs
– Bordeaux / donkerrood
– Zwart

De kleuren zien er erg mooi en vol pigment uit. Tenminste, zo lijkt het in het doosje. Tijdens het swatchen was ik iets minder enthousiast.

DSCN2431

Hmm…een beetje flauwtjes. Normaal gesproken doe ik altijd drie lagen als ik swatch. Op het ooglid doe je ook vaak wat lagen over elkaar, vandaar. Maar dit keer moest ik bij de grijze (tweede) kleur wel tien lagen opsmeren voor ik eindelijk wat zag. En nog vind ik hem flauw. De laatste kleur moet zwart zijn, maar dit vind ik eerder donkergrijs geworden. De derde bordeauxrode kleur vind ik wel heel mooi, en daar was ik met drie lagen mee klaar.

Door naar de ooglook!DSCN2445

Ik ben begonnen met de highlighter op mijn wenkbrauwbot aan te brengen. Vervolgens heb ik met een rond oogschaduwborsteltje de grijze kleur aangebracht over het bewegend ooglid. Dit gaf op mijn ogen zelf ook erg weinig pigment af. Ik bleef maar lagen opsmeren en nog kwam het niet precies zoals ik het wilde.DSCN2444
In de arcadeboog heb ik de bordeaux kleur gedaan. Dit heb ik in een aantal lagen aangebracht, omdat het eerst leek dat ook hierbij het pigment niet goed zichtbaar was. Ik heb hem iets verder doorgetrokken tot ook in het uiteinde van mijn oog. Uiteindelijk in het licht gaf deze kleur wel een hele mooie dekkende kleur. En in het uiteinde van mijn ogen de zwarte kleur, die ik als bolletje aan heb gebracht. Pigment? Voor een zwarte kleur is dit heel erg licht.
DSCN2436
DSCN2434

Maar uiteindelijk was ik zeker tevreden. De bordeaux kleur vond ik heel erg mooi pigment hebben en de kleur vind ik echt perfect bij mijn ogen staan. Maar over de andere kleuren in het doosje ben ik echt niet tevreden. Je moet teveel smeren om uiteindelijk matig resultaat te zien.

DSCN2452
Zo. Ready to do some business!

15 thoughts on “Zakelijke look met NYC

  1. Het idee van het doosje is echt super, veel en mooie kleuren. Alleen jammer dat de pigmentatie dan tegenvalt. De look die je hebt gemaakt is wel erg mooi en idd prima voor een zakelijke bespreking o.i.d. Mooie subtiele maar toch sprankelende look door de paarse kleur. Mooie foto’s heb je ook gemaakt!

Geef een reactie

