English Tea Shop White tea

Wat ik het liefst doe als ik thuis kom van een lange dag werk? Theeleuten! Een lekker kopje thee zetten om even te kalmeren. En dan ’s avonds weer bij het kijken naar een leuke film. De ochtenden zijn bij mij voor koffie, en die drink ik dan ook volop. Maar in de middag schakel ik over op thee. De laatste tijd heb ik een nieuwe liefde op theegebied: witte thee. En dan met name van de English Tea Shop. Lees verder waarom ik hier zo dol op ben.

White tea6foto-62 kopie

Ten eerste, de verpakking. Wat is dit een schattig doosje! Met producten die ik gebruik voor verwennerij, vind ik de verpakking heel erg belangrijk. Iedere keer als ik deze thee pak, dan word ik vrolijk door alleen even naar de verpakking te kijken. Geweldig dat een product dat kan veroorzaken.

foto-61 kopie

Het is echt helemaal mooi afgewerkt, tot de deksel toe.

witte-thee

Ook in healty-land is witte thee ineens enorm populair. Maar dit is ook niet voor niets. Witte thee wordt gemaakt van de eerste jonge knoppen van een theeplant. Doordat ze binnen 48 uur geknipt moeten worden is het ook nog eens vrij kostbaar. En het interessante: jonge knoppen bevatten meer vitamine C, antioxidanten en leiden tot meer stressvermindering dan oudere knoppen (dus bij andere theesoorten). En daarmee is de healthy-part van witte thee gedekt.

Whitea tea5

White tea4

Terug naar de English Tea Shop. Een slim bedrijf wat van een ontzettend normaal product, ineens iets heel cute en schattigs kan maken. De zakjes zien er zo lief uit, dat het eigenlijk zonde is om ze open te scheuren. Met een zakje kan je makkelijk twee keer doen. Drie keer is wel mogelijk, maar dan heb je iets minder smaak. Witte thee heeft gewoon langer nodig om te trekken.

Whitea tea7

Whitea tea8

Verder is de English Tea Shop heel erg milieuvriendelijk en eco. Ik had ook niet anders verwacht bij dit merk. Er zit echt niets anders in dan alleen biologische witte thee. Geen toegevoegde rotzooi om het maar even crue te zeggen. En ook de verpakking is 100% milieuvriendelijk. De lieve verpakking is dus ook echt lief gemaakt. Een dikke topper vind ik! Een thee die ik zonder zoetje of suiker kan drinken (is ook niet bij alle thee zo), en die me een goed gevoel geeft. Zoals thee echt hoort te zijn🙂

White tea1

Goede marketingpraat. Ik hou daar van!

Ik heb dit pakje tot nu toe alleen nog maar bij de Jumbo gezien. Het was iets meer dan 2,00 euro. Wat duurder dan gewone thee, maar echt de euro’s waard. Zeker de theeliefhebbers moeten deze zeker geprobeerd hebben.

7 thoughts on “English Tea Shop White tea

  1. Oh my! Ik ben ook dol op thee. Drink eigenlijk niks anders. wat zijn die verpakkingen schattig❤ Zo lief en cute en alleen om de verpakking zou ik het al kopen. Witte thee drink ik ook graag, en daarnaast kruidentheetjes. De Jumbo is tegenover mijn huisje dus ik ga snel kijken hihi.

Geef een reactie

