Een half jaar naar Maleisie

Ik flap het er maar meteen uit: ik ga naar Maleisie! Niet voor een lekkere vakantie tussendoor en ook niet om twee maanden te reizen in de tropen. Nee, ik word voor een half jaartje een inwoner van Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisie. WOW! Ik zal deze uitspatting iets nader toelichten.

Maleisie1

Ik ben tweedejaars student aan IEMES Communicatie (International, Event, Music and Entertainment Studies) in Tilburg. In het derde jaar ga je een stage lopen en een minor volgen, dus ik ben nu in het tweede jaar alles aan het plannen. Waar wil ik naartoe? Welke branche wil ik? Buitenland? Binnenland? Sowieso stond voor mij al meteen vast dat ik minstens 1 keer naar het buitenland wilde tijdens mijn studie. Een netwerk wil ik weer in Nederland opbouwen, dus dat ik tijdens mijn minor ging stond al vrij snel vast. En hoe vet is het om voor een half jaar als een student te leven in een totaal ander land. Dat wilde ik dan ook, een TOTAAL ander land. Andere cultuur, andere gebruiken, andere keukens. Ik wilde mijn wereld eventjes op zijn kop zetten voor een half jaar, om daarna met heel veel ervaringen en kennis terug te komen.

maleisie5

Samen met een vriendin ben ik gaan bekijken waar we heen konden gaan op minor. Onze opleiding heeft vrij veel contracten met universiteiten, waar je dus als exchange naartoe kan gaan. Er komen een aantal studenten van die universiteit naar ons, en wij mogen daarheen. Dat is het idee. De eerste gedachte bij Maleisie was: rijstenvelden, witte stranden, mooie natuur. Maar om daar nu een half jaar te zitten? Ik moet soms ook gewoon lekker met m’n hakjes de stad in gaan om een uitbundige consument uit te hangen. Maar na wat gelezen te hebben en plaatjes te hebben bekeken, kwam ik erachter dat Kuala Lumpur een echte wereldstad is! Torenhoge shoppingmalls en wolkenkrabbers, ontzettend veel eetgelegenheden, Starbucks, toeristen, kortom: een bruisende stad! Ik had mijn plekje gevonden. Want op niet teveel afstand liggen wel die mooie witte stranden en natuurgebieden. Best of both worlds!

Malaysia3KualaLumpur_2508287b

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik samen met die vriendin uitgekozen ben om naar Maleisie te gaan. Zo ontzettend gaaf! Wij gaan van september tot en met eind januari studeren aan de Taylor’s University in Kuala Lumpur. Ze hebben daar een aantal faculties waar je je vakken uit kan kiezen. Ik ga voor de business en communication faculties. Business sluit perfect aan als ik later mijn eigen copywriting-bedrijfje ga beginnen. En communicatie dat studeer ik nu, perfecte aansluiting dus.

Taylor

De enige verantwoordelijkheid die ik daar wil hebben is het halen van mijn vakken en het schrijven van mijn blog. Die ga ik natuurlijk voorzien van reisverhalen en foto’s. En de gewone beauty-artikelen blijven ook verschijnen, maar er komt net iets meer travel/lifestyle dan nu denk ik. Tegen die tijd geef ik nog een update over hoe ik het precies aan ga pakken. Verder gaan we reizen en de mooiste plekjes bekijken. Om Maleisie heen ligt namelijk Singapore, Vietnam, Thailand, de Filipijnen en meer. Genoeg om te zien dus!

maleisie2

kuala2

Ik straal de hele week al als een gelukkig kind en ik denk dat die lach blijft totdat ik weer terugkom van minor. Zelfs bij de gedachte van het halen van vaccinaties blijf ik lachen (ik ben bang voor naalden). Ik sta helemaal open voor de ervaring die ik daar op ga doen. En tot die tijd, blijf ik lekker plaatjes kijken en genieten.

Als je tips hebt voor dingen die ik zeker moet doen, of leuke feitjes: ik hoor ze graag!

18 thoughts on “Een half jaar naar Maleisie

  1. Wauw wat een gave actie van je! Ik ben nooit naar het buitenland gegaan tijdens mijn studie, en heel soms heb ik daar spijt van. Volgens mij ga je een hele bijzondere ervaring tegemoet. Geniet ervan!

  2. WAUW, hoe ontzettend gaaf! Super en leuk en spannend zeg. Orginele stad heb je ook uitgekeken. je zal nu vast erg veel voorpret hebben! Ik wens je alvast heel veel plezier met de voorbereidingen en ik kijk nu al uit naar je reisverslagen, foto’s, alles! Lucky you❤

  3. Gefeliciteerd dat jij en je vriendin zijn uitgekozen om daar een halfjaar naar toe te gaan. Super…….. Dat is leuk!
    Fijn zoveel voorpret. Ik kan niet wachten tot jij hier foto’s etc. plaatsd over het eten, de mensen, het shoppen etc..
    Ik wens je erg veel succes met het plannen van alles ter voorbereiding van de reis en succes met het nemen van afscheid van fam. en vrienden.
    Ik moet nu denken aan hello goodbye.

    Good luck Xoxo

  4. Super tof meis ! Ik ga vanaf september een half jaar naar Canada, qua cultuur niet zo apart als Maleisie maar ook een hele ervaring denk ik zo (ik ga in m’n eentje, waaah). Ik snap dat je dus als een heel gelukkig mens nu rondloopt haha, super ! x

  5. Wens jullie vast hartstikke veel plezier met de voorbereiding het zal wel een heel gaaf avontuur worden.Ik zal ook jou blog dan bij houden,ben benieuwd.Ik ben afgelopen zomer daar geweest en zo,de eet tentjes waren super mis dat wel in Nederland,vooral dat ene tentje waar je groente kunt stomen.Was verder daar naar een vogel park geweest ,ik dacht ik loop even maar je kan toch beter een taxi nemen,was echt stukje lopen midden in de kei heten zon.

  6. Oh wauw wat onwijs gaaf zeg! Echt heel tof dat je daar heen gaat. Ik denk dat als je terugkomt heel veel ervaring hebt opgedaan. Ook goed van je dat je gewoon doorgaat met bloggen. Ik ben echt benieuwd naar al je avonturen die je daar gaat beleven hihi.
    liefs x

  7. Echt heel gaaf! Ik ga deze zomer met mijn vriend op vakantie naar Maleisie. Kan niet wachten Alvast heel veel succes🙂

Geef een reactie

