NYC Smooth Skin BB cream

Ik draag eigenlijk altijd foundation. De trend van BB- en CC-cream is een beetje aan mij voorbijgegaan, het heeft me nooit echt getrokken. Maar met een warme zomer in het vooruitzicht, waar ik niet iedere dag met een dik plakkaat op mijn huid wil lopen, vond ik het tijd voor iets luchtigers. NYC had laatst bij Kruidvat een hele toffe actie, waarbij twee producten samen 5 euro waren. En dan mocht je kiezen uit alles! Dus om het dan toch eens te proberen, ging ik voor de BB-cream (onder andere). Lees verder voor mijn review.
DSCN2349

Het betreft een kleine tube, die niet helemaal goed gevuld is. Dat voel je als je er zachtjes in knijpt, jammer is dat. Verder zijn de kleuren zwart en beige. Een neutrale verpakking.

Het belooft:
– Je poriën te verkleinen
– Een natuurlijke glow te geven
– Een egale en gladde huid te geven
– Je huid te beschermen
– Oneffenheden te verbergen

DSCN2351

Bij het aanbrengen op mijn huid, merk ik dat het een lekkere dunne cream is. Heel erg vloeibaar. Dat vind ik wel fijn voor in de zomer. Als mijn huid wat bruiner is dan hoef ik ook niet zoveel dekking.

Hmm, na twee laagjes smeren bleef het wat flauwtjes. Uiteindelijk had ik drie lagen op mijn gezicht, wat een plakkend effect geeft. En dit terwijl een BB-cream juist lekker luchtig aan moet voelen op je huid. En doordat ik ook best veel gebruikt heb gaat de tube (die al niet zo lekker vol zat) ook snel op.

DSCN2379

VOOR.

DSCN2397

DSCN2403

NA.

Uiteindelijk geeft het wel een mooi effect. Op de foto’s vind ik het nog mooier dan dat ik in de spiegel zag. Voor 3,99 euro ligt dit product in de schappen van de Kruidvat.

Al met al ben ik er niet zo van onder de indruk. Een gladde en stralende huid krijg je wel, maar dit na best wat lagen smeren. Dat vind ik zonde en zeker met warm weer voelt dit niet fijn. En om je huid te beschermen, mag er op z’n minst wel SPF in het product zitten.

Misschien als ik nog wat bruiner word, of midden in de vakantie, dat hij precies de goede luchtigheid heeft. Maar deze BB-cream zou ik niet opnieuw kopen.

16 thoughts on “NYC Smooth Skin BB cream

  1. Jammer dat het tegenvalt. Het geeft wel een goede dekking, maar dat is logisch na drie lagen haha. Ik denk dat een BB cream sowieso wat tegenvalt als foundation gewend bent. In ieder geval heb je het nu ook een keer kunnen proberen😉

  2. Jammer dat hij zo tegenvalt, ik laat hem nu ook aan mij voorbij gaan. Zelf heb ik ook al meerdere merken geprobeerd, ik vind de Garnier Skin Naturals BB cream light nog steeds het fijnst.

  3. Jammer dat het wat tegenvalt en je verschillende laagjes moet smeren. Dat is inderdaad lastig zodra het wat warmer wordt x

  4. Zelf ben ik niet zo van de BB en CC cream, geef mij maar foundation haha.
    Maar ik moet zeggen dat deze BB cream wel een mooi effect geeft op je gezicht.
    liefs x

  5. Jammer dat het een klein beetje tegen viel… Ik vind dat je van je zelf echt een super mooie huid hebt, als ik jou was zou ik wat meer BB creams uit proberen!

Geef een reactie

