Pasta gorgonzola

In Tilburg zit Happy Italy, een Italiaans restaurantje waar ze de heerlijke pasta’s serveren. Regelmatig ben ik hier te vinden om een lekker hapje Italie naar binnen te werken, voor hele fijne studentenprijzen. Mijn favoriet is daar de pasta met gorgonzolasaus. Bij de gedachte hieraan loopt het water mij al in de mond. Maar om nu iedere week daar aan te schuiven en hetzelfde gerecht te eten, is wat te gek. Dus ben ik op zoek gegaan naar een vergelijkbaar recept, waardoor ik mijn grote liefde wekelijks op tafel kan toveren.

foto2

Ingrediënten:
– Spinazie a la creme in deelblokjes (diepvries)
– Chorizo
– Pasta (ik heb tagliatella gebruikt)
– Pijnboompitten
– Zongedroogde tomaten
– Kookroom
– Blauwe aderkaas

Stap 1:
Snijd de chorizo en zongedroogde tomaten in kleine stukjes. Zet wat water op en bij het koken gooi je de tagliatella erin. Laat dit ongeveer 10 minuten koken. Vervolgens doe je de spinazie deelblokjes in een pan en laat ze rustig ontdooien, tot het een gladde pap is.

Stap 2:
Doe de pijnboompitjes in een bakpan en bak deze, tot ze wat bruin worden. Als de spinazie gesmolten is en een papje is gevormd, doe er dan wat blauwe aderkaas bij. Wil je een stevige kaassmaak, doe er dan extra veel in. Voor 1 persoon heb ik eenderde van een Castello driehoeksverpakking gebruikt. Een klein scheutje kookroom erbij, om de saus wat te binden.

Stap 3:
De spinazie gebruik ik in deze dus als saus. Proef even of dit voor jou de juiste smaak is.
Als laatste stap bak je de chorizo en zongedroogde tomaatjes nog even mee met de pijnboompitjes. Als de tagliatella gaar gekookt is giet je deze af. Gooi de saus over de pasta en bovenop doe je de pijnboompitjes, chorizo en zongedroogde tomaatjes. Een heerlijke combinatie!
foto1

Ik heb echt mijn vingers bij dit recept afgelikt. En het is zo makkelijk te maken! Mijn eigen Italiaanse namaakrecept, die echt bijna net zo lekker is als bij de echte Italiaan.
Eet smakelijk!

14 thoughts on “Pasta gorgonzola

  1. Alhoewel ik ook in Tilburg woon, ben ik nog nooit bij Happy Italy wezen eten, terwijl ik toch echt wel van de Italiaanse keuken hou. Maar dit ziet er heerlijk uit, ga ik zelf ook een keer maken! Dank je voor de tip!

    • Dan is het zeker een aanrader om naar Happy Italy te gaan🙂 wel altijd druk, maar heerlijke pasta’s voor allemaal studentenprijzen.

  2. Klinkt lekker! Ik houd echt van pasta’s en probeer altijd nieuwe sausjes te maken/ontdekken en verschillende smaken.. yummie! Ik moet ook echt Happy Italy eens bezoeken!

Geef een reactie

