Favoriet maart: Rimmel Stay Matte foundation

Na de review van Mascha over deze foundation, was ik meteen benieuwd. Ze schreef vol lof over dit product en ik zag hem ook meerdere malen terugkomen op haar blog, met steeds een ontzettend mooi effect. Ik werd nieuwsgierig en kocht hem ook. Sindsdien heb ik geen enkele andere foundation, die ik al in bezit heb, aangeraakt (alleen om te testen). Waarom zou ik? Het mooiste effect, wat ook het fijnste op je huid aanvoelt, dat krijg ik toch echt door de Stay Matte foundation van Rimmel.
Favoriet maart

Een leuke verpakking. De kleuren beige en paars vind ik erg goed bij elkaar passen. De tube vond ik overigens wel veel kleiner in het echt dan dat ik verwachtte. Daarvoor had ik hem natuurlijk alleen op foto gezien. Er zit 30 ml in een tube.

Het is een mousse foundation, wat betekent dat het een lekker luchtig effect geeft en niet als een plakkaat op je huid komt te liggen.

DSCN2751

Deze hoeveelheid gebruik ik voor mijn hele gezicht.
DSCN2762
Met deze foundationkwast breng ik het aan op mijn gezicht. Om het echt af te maken gebruik ik nog wat concealer voor onder mijn ogen, maar dit is zeker geen ‘must do’.
DSCN2753Hier zie je goed het mousse effect. Tijd voor de voor- en na foto’s. (Excuus voor mijn ietswat onverzorgde wenkbrauwen. Volgende week laat ik deze bijwerken in een salon, maar daarvoor moest ik ze even laten groeien.)

DSCN2721
Mijn huid zonder foundation.

DSCN2740

DSCN2741

Mijn huid met foundation.

Wow, wat een effect. Ik kan er echt nog steeds niet over uit hoe een mousse-product zo’n goed effect kan geven. Normaal gesproken krijg ik dit effect alleen bij foundations die erg dik op je huid liggen. Bijvoorbeeld 3 in 1 foundations (concealer, foundation en primer). Die foundations zijn zeker ook fijn, maar voelen soms wat zwaar aan. Deze foundation geeft echt precies hetzelfde effect en voelt heel prettig en luchtig aan.

DSCN2761Het product belooft om vlekkeloos op je huid te blijven zitten, gedurende de hele dag. Een lichtwegende textuur te hebben en niet zwaar of vettig aan te voelen. Check, check, check, klopt helemaal.

Ik heb de kleur Ivory voor 9,99 euro (30 ml) gekocht bij de Kruidvat. Iedere dag sta ik weer versteld van hoe mijn huid er na het aanbrengen uit ziet. En hetzelfde geldt voor op foto’s, echt een ontzettend goede dekking. Bedankt Mascha, voor de tip. Dit is een blijvertje voor mij.

Fijn weekend allemaal!

14 thoughts on “Favoriet maart: Rimmel Stay Matte foundation

    • Met een spons kan ook inderdaad. Maar die neemt veel foundation in zich op, wat in de spons zelf blijft zitten. Hartstikke zonde en je foundation gaat ook eerder op. Daarom gebruik ik liever een kwast.

  1. Wat een mooie dekking geeft deze foundation zeg. Je ziet goed dat hij dekt, maar toch niet cakey wordt. En trouwens… je wenkbrauwen zien er nog heel ok uit voor iemand die zich er voor verontschuldigd hoor;)

Geef een reactie

