Krokant gebakken aardappeltjes

Mijn favoriete aardappelgerecht is, without a doubt, krokant gebakken aardappeltjes. Ik vind dit zo lekker dat ik het iedere dag zou kunnen eten. Maar dan moeten ze wel echt lekker krokant zijn. En daar heb ik een heerlijk recept voor, wat ik graag met jullie deel.

1

Ingredienten 1 persoon:
– Ongeveer 4 grote aardappels (vastkokend, of middel kruimig)
– Olijfolie
– Meel

Stap 1:
Schil de aardappels en snijd ze in blokjes. De grootte hiervan is geheel naar eigen smaak. Hoe kleiner je ze snijdt, hoe korter ze nodig hebben in de oven. Was de aardappeltjes en dep ze vervolgens droog met een theedoek of keukenpapier. Sprenkel er wat olijfolie overheen tot ze een beetje glad aanvoelen.Verwarm de oven 10 minuten voor op 220 graden.

Stap 2:
Pak een bakplaat en doe hier wat olijfolie in. Ongeveer 2/3 eetlepels tot er een klein laagje olijfolie in de bakplaat ligt. Zet de bakplaat eventjes in de oven tot de olie warm wordt. Doe wat meel over de aardappeltjes heen en meng dit goed door de aardappels, tot ze allemaal voorzien zijn van een meellaagje. Maak dit niet te dik, want dan worden ze te papperig.

Stap 3:
Als de olie warm is leg je er voorzichtig de aardappels op. Kijk uit voor olie die wat omhoog kan spatten. Zet de bakplaat in de oven en roer na vijf minuten de aardappels om. Laat ze vervolgens 20 minuten staan en roer ze daarna weer om. Laat ze weer 20 minuten in de oven staan. Houd ze goed in de gaten, want de tijd kan wat verschillen per oven (ligt eraan hoe groot de oven is). Als de aardappeltjes lekker bruin zien dan zijn ze gaar. En knapperig!
21

Eet smakelijk!

8 thoughts on “Krokant gebakken aardappeltjes

  1. Felicia, je laat mij elke keer watertanden op de vroege ochtend! Onze oven is op het moment kapot,dus ik baal enorm want het ziet er zo goddelijk uit!

Geef een reactie

