Guys, I get you!

DSC_0017

 

 

 

 

 

 

 

 

Na 24 jaar heb ik het gevoel mijzelf ongeveer wel door te hebben. Ik weet dat ik een grote liefde heb voor zomers fruit, organiseren, R&B muziek en boeken. Maar zo af en toe blijf ik mezelf verbazen. Een gevoel wat me eerst ontzettend normaal doet voorkomen en mij enthousiast maakt, geeft me naderhand iets om verbaasd over na te denken. Mijn shopgedrag.

Naast talloze scene’s uit mijn (nog steeds) favoriete serie Sex and the city, ken ik de scene: ‘Breakups. Bad for my bankaccount, good for the economy’, uit mijn hoofd. Als Carry en haar lover uit elkaar zijn neemt ze het er flink van en ploft uiteindelijk met tassen vol op bed. Ze doet dit om zich goed te voelen. Een kledingstuk geeft een vrouw dat geluksmomentje om weer wat kracht te krijgen, zelfs in een uiterst dramatische liefdessituatie. Maar waarom dan? Waar komt die gelukkigheidsfactor vandaan, die een gat in ons hand boort, maar daarbij ook onze ziel weet te raken?

Dat vrouwen rare wezens zijn (volgens sommige mannen) kan ik op vrijwel alle fronten in een split second weerleggen. Het is geen instabiliteit, het is de zorgelijke, emotionele kant die soms in conflict staat met de harde, gedreven kant. Het is niet simpelweg jaloersheid, het is het in de gaten hebben welke leeuwin het heeft gemunt op mijn leeuw, die mijn kroost moet beschermen wanneer ik dit niet kan (ja, kroost ja). Maar dat mannen niet snappen waarom een vrouw zo blij wordt van een nieuw zomerjurkje of een paar oorbellen? Guys, I totally get you!

Mijn hart die sneller gaat kloppen als de schoenenverkoopster naar achteren loopt om te kijken of mijn maat er nog wel is. Mijn maag die gevuld is met liefde als ik mijn net aangekochte aanwinsten op bed uitstal. Dezelfde kleren die mij een half jaar later eraan herinneren dat het hoog tijd is om te shoppen. Het geluksgevoel is tijdelijk. Soms kan ik na een week al hunkeren naar een jurkje in een net wat andere kleur.

En dat is nu het punt waardoor ik soms met vraagtekens achterblijf, als ik afstand neem van de situatie. Maar lang blijf ik niet op dat punt hangen. Teveel nadenken over kleding maakt mij willen kopen en vervolgens sta ik binnen no time schoenen te passen. Ach ja…That’s the mystery of life. And we just have to deal with this lovely fact. 

 

 

14 thoughts on “Guys, I get you!

  1. Haha geweldig geschreven! Heel herkenbaar! Ik heb na 27 jaar ook wel het idee mezelf te hebben gevonden. Mijn goede en slechte eigenschappen, wat mijn stijl is, wat ik graag wil bereiken en waar ik blij van word. Grappig om te zien dat het krijgen van baby’s daar toch weer verandering in brengt. Je blijft altijd wat veranderen denk ik!

  2. Kleding kopen geeft mij ook echt een gelukkig gevoel. Maar inderdaad, een week later wil je vaak alweer meer. Ik heb nu een aantal maanden geen kleding gekocht, en het heeft echt een positief effect op mij. Laatst mocht ik van mijzelf wel weer even iets kopen. Vervolgens vond ik gewoon niks. Ik ben veel kritischer geworden en denk bij alles eerst een paar keer na of ik het wel ėcht nodig heb! Best een verademing !

  3. Haha, ik vind het knap dat je jezelf na 24 jaar begrijpt. Ik heb mezelf nog steeds niet door, ik geef de hormonen altijd heel fijn de schuld. Daar kunnen vrouwen toch ook niks aan doen?

  4. Oh dit is zo herkenbaar!! Al weken heb ik mijn digitale winkelmandje van de hm een aantal gave artikelen staan. Nu heb ik ze besteld, en kan ik niet wachten tot mijn geliefde bestelling binnen komt. En om dan een week later te bedenken, oh dat is leuk en oh dat is ook nog zo tof!
    liefs x

  5. haha oh wat is dit herkenbaar!! Ik las je blog vanmorgen al en moest erg lachen om je schrijfstijl, heerlijk! Ik was de hele week een beetje ziek, maar heb toch gister even geshopt. Ik knap daar echt van op:D shopaholic…. zucht!

Geef een reactie

