Kampioentje tonijnsalade

Iets waardoor ik veel minder snel naar snacks grijp, is het eten van een heerlijke lunch. Eentje waar ik echt naar uit kan kijken en vervolgens een voldaan gevoel van heb. Naar werk en studie neem ik dan ook vaak lekkere broodjes mee, die ik het liefst zelf maak. Zo kan ik ook rekening houden dat de ingrediënten gezond zijn. Mijn broodje van de week: Kampioentje tonijnsalade

tonijnsalade3

tonijnsalade1

De ingrediënten
– Tonijn op waterbasis
– Mozzarella
– Olijventapenade
– Zwarte olijven
– Gemengde sla
– Afbak kampioentjes (broodjes)

tonijnsalade2Stap 1:
Snijd de olijven en mozzarella in stukjes. Meng de mozzarella, olijven, tonijn en tapenade door elkaar. Dit is de basis. 

Stap 2: 
Bak de kampioentjes in ongeveer tien minuten af op ongeveer 200 graden.

Stap 3:
Een klein beetje extra tapenade op je broodje voor wat extra smaak. Doe het mengseltje op je broodje en leg er wat blaadjes sla op. En in nog geen kwartier tijd, is je broodje klaar!
tonijnsalade3

 

 

9 thoughts on “Kampioentje tonijnsalade

Geef een reactie

