Quiche spinazie en geitenkaas

Ook op Koningsdag laat ik de dag niet voorbij gaan zonder jullie een lekker recept voor te schotelen. Ik heb laatst een (overheerlijke al zeg ik het zelf) quiche gemaakt en die laat ik graag aan jullie zien.

DSCN3431Ingredienten:

– 4 eieren
– Ongeveer 400 gram geitenkaas (geen plakjes)
– 1 bakje creme freche
– 450 gram deelblokjes diepvries spinazie
– Amandelschaafsel
– 1 pakje bladerdeeg
– 1 losgeklopt ei
– Oregano kruiden

Stap 1:
Verdeel de bladerdeeg in een blikvorm en maak de randjes aan elkaar door er wat ei over te smeren. Verwarm de oven alvast voor op 220 graden. Doe de creme freche, de geitenkaas (150 gram), vier eieren en de kruiden in een kom en mix dit door elkaar.

Stap 2:
Doe de spinazie in een pannetje en zet dit op het vuur. Laat het ontdooien. Zodra dit is gebeurd, doe dan het vocht weg door de spinazie in een vergiet af te gooien. De spinazie moet zo droog mogelijk in de quiche.

Stap 3:
Doe de inhoud van de mix op het bladerdeeg en verdeel alle hoekjes goed. Vervolgens doe je de spinazie erbij en leg je daar bovenop de laatste plakjes geitenkaas. En uiteindelijk het amandelschaafsel bovenop.

Doe de quiche ongeveer 30 minuten in de oven op 220 graden.

DSCN3433

DSCN3444

En dit is het resultaat! Eet smakelijk en een fijne Koningsdag. 

8 thoughts on “Quiche spinazie en geitenkaas

  1. Ik maak ook HEEL vaal quiche met geitenkaas en spinazie. Echt mijn favoriet! Helaas is onze oven al een tijdje kapot, snik! Dus dit mis ik echt het meest!

Geef een reactie

