DIY miniatuur-rollen

Een paar weken terug heb ik voor een opdracht van mijn studie een DIY gemaakt. De opdracht was om jezelf als concept neer te zetten en dit te vertalen in een expo. Mijn expo ging over het feit dat ik graag schrijf en uiteindelijk mijn eigen boek wil schrijven. Het verhaal vanaf nu en tot ik mijn eerste boek heb geschreven, heb ik uitgebeeld in miniatuur-rollen. Benieuwd hoe?

miniatuur7

miniatuur1Met de rollen die je hierboven ziet ben ik aan de slag gegaan. Deze zijn iets groter dan wc-rollen, want dat zou wel erg klein worden en misschien het resultaat verminderen. Wat heb je verder nodig?

– Zwart karton
– 3D- schaartje (mini-schaartje)
– Kleur karton
– Lijm
– Dubbelzijdig tape
– Extra’s wat je in je verhaal wil verwerken

miniatuur6
Dit is het verhaal uitgeschreven wat ik wil vertellen in de tien rolletjes. Een korte samenvatting: Ik ben ontzettend veel aan het schrijven om ervaring op te doen. Over een aantal maanden vertrek ik naar Maleisië waar ik nieuwe ervaringen op doe die ik in mijn verhalen kan verwerken. Ik ga reizen, veel zien, netwerken. Ik werk aan mijn site, word online redacteur en werk aan mijn boek. En uiteindelijk, in het laatste rolletje, heb ik mijn eerste boek geschreven. Dat dit maar uit mag komen!

miniatuur2

miniatuur3

De eerste gemaakt! Een beetje een bozige blik van mij, maar het is echt een priegelwerkje. Ik heb meerdere malen een meisje in het verhaal verwerkt en ik heb geprobeerd om het meisje steeds op dezelfde manier te maken, met een schuine staart.

Aan de onderkant van de uitknipsels schuif ik een klein stukje naar achteren. Daar plak ik het dubbelzijdige tape op, of de lijm, waarmee ik het vastplak aan de binnenkant van de rol.

miniatuur5Je kunt spelen met de diepteverschillen in de rol. En uiteindelijk is het de bedoeling dat er een lichtje schijnt achter de rollen, waardoor er een schaduw komt en de uitknipsels meer gaan leven.

miniatuur4

Het is soms een priegelwerkje, maar het resultaat is ontzettend lief. Ik ben er wel een paar uur zoet mee geweest, maar het verhaal is uiteindelijk goed zichtbaar geworden. Leuk voor als je een verhaal op een creatieve manier wil vertellen.

miniatuur7

16 thoughts on “DIY miniatuur-rollen

Geef een reactie

