Frisse rijstsalade met tonijn

Dit gerecht doet me denken aan mijn kindertijd. Ik herinner me nog zo goed dat mijn tante dit voor mij en mijn zus maakte toen we bij haar aan het logeren waren. En lekker dat we het vonden! Zo nu en dan maken we dit nog wel eens thuis en van de week had ik zin om deze lekkere, frisse rijstsalade weer op de tafel te toveren.

DSCN3628
DSCN3618Ingrediënten voor vier personen:
– 1 pak toverrijst (neem rijst die goed droog wordt)
– 1 komkommer
– 2 appels
– 2 blikjes tonijn (op water of oliebasis, dit maakt niet uit)
– Een handjevol bosuitjes
– 1 beker yoghurt
– Citroenschijfje
– Peper
– Zout 

Stap 1:
Kook de rijst in acht minuten gaar en laat deze helemaal afkoelen.

Stap 2:
Snijd de bosuitjes, komkommer en appels. Meng dit met de tonijn door elkaar in een grote kom.

DSCN3623

Stap 3:
Als de rijst is afgekoeld kan dit bij de komkommer etc. Eroverheen doe je yoghurt en meng het dan nog eens goed door elkaar. Breng het op smaak met peper en zout en wat citroensap. Hoe meer yoghurt, hoe romiger het wordt. En in no time heb je een frisse rijstsalade op tafel.

DSCN3628Heerlijk als bijgerecht of een frisse lunch! 

6 thoughts on “Frisse rijstsalade met tonijn

  1. Als het zo warm is heb ik nooit trek tussen de middag. Deze salade lijkt me juist lekker dan.
    Hij gaat in mijn receptenboekje, dank je wel.

Geef een reactie

