FOTD: basic look

Afgelopen week heb ik op de Beautygloss party van Mascha gewerkt. Naast dat dit een hele toffe ervaring was, deed het me ook denken aan wat precies een natural look is. Dit was namelijk de look die we op moesten doen voordat we op de party arriveerden, waarna daar de look afgemaakt zou worden. Normaal gesproken ga ik altijd net iets te ver met een natural look, overdreven eyeliner etc. Maar nu heb ik me er toch aardig aan gehouden.

De producten die ik heb gebruikt zijn:
– Foundation (Rimmel matte)
– Fixing poeder (Hema)
– Mascara (I love Extreme Essence)
– Concealer (H&M)
– Bronzer (Rimmel)
Lip gloss (Action)
– Wenkbrauw potlood bruin (Hema)

DSCN3673Als basis heb ik foundation, concealer en poeder op gedaan. Om een egaal gezicht te maken zijn dit altijd mijn basisstappen. Vervolgens ben ik gaan shapen. Ik ben met een grove kwast in de bronzer gegaan, die ik vervolgens vanaf het punt bij mijn oor (oorlel) tot aan de onderkant van mijn kaaklijn heb getrokken. De buitenkant van mijn neus en de twee stukjes net boven mijn slaap. Dit om mijn gezicht meer schaduw te geven en duidelijkere lijnen in het gezicht te krijgen.

DSCN3653Ik was echt geneigd om een winged eyeliner te maken, maar ik heb me ingehouden en alleen mascara op gedaan. Wat gloss op mijn lippen en de natural look was af.

DSCN3663En het haar met behulp van een donutrol in een knot gedaan. Basic, netjes en klaar voor een finishing touch.

DSCN3674Uiteindelijk werd de look afgemaakt met lipstick, bruine oogschaduw en blush. De natural look bezat dus alle basis elementen, maar nog genoeg om een aparte look mee te creëren. Wat is voor jullie precies een natural look?

27 thoughts on “FOTD: basic look

  1. Staat je hartstikke leuk! Lekker naturel🙂
    Wat staat die donut knot je gaaf! Ik heb een donut knot ook wel eens geprobeerd te maken, helaas zakt die van mij meestal uit.

  2. Dit is voor mij de perfecte natural look. Meer doe ik er normaal ook niet aan. Ik ben wel benieuwd hoe je verder werd opgemaakt.

  3. Je zag er echt heel mooi uit en super dat ik je ontmoet heb! Leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Hoe was de zaterdagparty? druk zeker…

    • Ja heel erg leuk! Je gezicht kwam me zo bekend voor, ik denk dat moet ik even zeggen haha. Zaterdag was het echt ontzettend druk, 2500 mensen. Maar ook een hele leuke dag en ervaring. Ik ga je blog zeker in de gaten houden, leuk🙂

Geef een reactie

