Nioxin haarset nummer 3

Toen ik de laatste keer bij mijn kapper was vroeg ik hem hoe ik mijn haar meer volume kon geven en sterker kon maken. Hij zei dat het gebruik van eenzelfde shampoo al een goed begin is. En de shampoo die ik het beste kon gebruiken volgens hem was Nioxin. Dit product werkt in een stappensysteem en belooft je haar dikker en voller te maken. Op aanraden van mijn kapper was dit het proberen waard.

DSCN3559De set bestaat uit drie onderdelen. Een shampoo, conditioner en een spuitspray. Het is de bedoeling om deze onderdelen in combinatie te gebruiken. Zou je de spuitspray bijvoorbeeld overslaan, dan werken de andere producten ook niet meer naar behoren.

DSCN3560
Bij de kapperszaak doen ze een mini-analyse en kijken ze welke set het beste bij je haar past. De cijfers op de producten staan voor wat het precies met je haar doet. Ik wilde voller en sterker haar en na de analyse kwam nummer drie het beste overeen.

DSCN3562

Alhoewel het een best prijzig product is (ik betaalde ongeveer 40 euro voor deze set), doe je er best lang mee. Je hoeft namelijk niet veel te gebruiken per keer. Voor de shampoo heb je een klein spuitje ter grootte van een euro nodig en dit ook voor de conditioner. De spuitspray spuit je in vijf banen op je haaraanzet.

Ik heb een erg gevoelige huid en daardoor was ik heel erg benieuwd hoe mijn huid hierop ging reageren. De kapper had namelijk gezegd dat het wel eens wat irritatie op kan leveren, door dat het een scherp product is. Zo is het belangrijk dat de conditioner echt niet je gezicht raakt. Doet dit het wel dan kan je rode vlekjes krijgen.

DSCN3563
Ik heb een tijd lang de producten van Nioxin gebruikt, met een fijn resultaat. Ik merkte inderdaad dat mijn haar wat dikker en voller werd. Maar dit merkte ik voornamelijk meteen na de wasbeurt. De tweede en derde dag was al meteen minder en het volume zwakte af. Uiteindelijk heb ik product zo’n 1,5 maand gebruikt. Ik ben gestopt omdat mijn hoofdhuid allemaal rode, droge plekjes kreeg. Ik wist zeker dat het door deze producten kwam, want na iedere wasbeurt werden ze roder. Ik heb een hele gevoelige, droge huid en was al een klein beetje voorbereid hierop. Mocht je ook zo’n huid hebben, dan raad ik je dit product niet aan.

DSCN3564

Als je een sterke huid hebt die niet zo snel gevoelig reageert, en je wil sterker en voller haar? Dan vind ik dit wel een aanrader! Ik denk dat als ik het product langer had gebruikt dan 1,5 maand ik zeker beter resultaat had gezien. Het is even een investering, maar ik merkte wel echt verschil in vergelijking met een ‘normale’ shampoo die je bij de drogist kunt kopen. Maar voor mij, blijft het bij deze ervaring.

9 thoughts on “Nioxin haarset nummer 3

  1. Aaaaah wat vervelend dat je hoofdhuid er zo op reageerde, erg jammer. Want het idee van het setje is in principe erg leuk & handig. Maar deze zou ik met mijn gevoelige huid denk ik toch overslaan.

  2. Jeetje, zo duur en dat je dan van die vreemde rode plekken op hoofd had dat is zo jammer.
    Ik snap dat je deze producten nooit meer zult kopen.
    Ik zou nooit zelf iets kopen wat zo duur als dit is.
    Er zijn nl. veel betere haarverz.prod. die veel goedkoper zijn.

    Veel succes met het zoeken naar een andere oplossing en een fijne dag Xoxo

Geef een reactie

