Healthy life #2

Vandaag een update hoe het staat met mijn healthy life. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet helemaal heb gehouden aan mijn voornemens en sportprogramma dat ik eerder heb vermeld. Insanity heb ik namelijk ingeruild voor een programma wat veel beter werkt voor mij en wat makkelijk tussendoor te combineren is met studie en werk. Insanity is een programma wat heel fijn is als je er de tijd voor hebt en de dag zelf nog kan bijkomen van de intensiteit die het programma heeft. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een nieuw programma wat ik graag aan jullie laat zien.

Befit is een sportprogramma op Youtube wat heel makkelijk te combineren is tussen de gewone gang van zaken. Vooral als je een druk programma hebt, is dit de ideale uitkomst!
Je hebt hier verschillende programma’s die allemaal iets anders bieden, het is aan jou om te kijken wat jou het beste uitkomt.
Schermafbeelding 2014-05-07 om 00.09.39

Ik doe nu de 30 days Butt lift. Een workout die voornamelijk je billen en benen traint, maar ook je conditieniveau naar een hoger level tilt. Het volgende filmpje is het eerste filmpje in de reeks: Butt Workout Cardio 1 (30 day butt lift). Het zijn filmpjes van ongeveer 10 minuten, dus erg goed te combineren met andere activiteiten.

run

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Naast de Befit video’s ren ik ook veel. Ik heb afgelopen zondag een rondje gerend van ongeveer 5 kilometer. Dit is het gebruikelijke rondje en soms komen er wat kilometers bij. Ik merk echt dat mijn conditie met sprongen vooruit gaat als ik het rennen goed bijhoud. Tip: ga samen sporten met iemand. Ik ren vrijwel altijd samen met mijn broertje Fabio en dat houdt me gemotiveerd en is gezelliger.

strawberry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarnaast is gezond en goed eten natuurlijk ook belangrijk. Van mijn eetpatroon sinds de laatste keer ben ik niet echt afgestapt. Zes maaltijden per dag met drie grotere maaltijden en drie kleine tussendoortjes. Havermout, roggebrood en groentes hebben hierbij het grootste aandeel. Daarnaast heb ik 1 dag per week waarop ik helemaal niet over eten nadenk en gewoon eet waar ik trek in heb. Dus als dat twee snickers op een dag is, dan is dat zo. Dit houdt, naast dat ik gezond eten ook beter vol kan houden en toe kan leven naar een bepaalde dag, mijn stofwisseling ook goed op gang. Een TE vast eetpatroon werk altijd averechts, omdat je lichaam dan teveel gaat inspelen op wat het gewend is, en daardoor minder snel verbrandt. Dus een ‘snackdag’ is toch zo gek nog niet.

 

10 thoughts on “Healthy life #2

  1. Nou als ik dit zo lees ben je hartstikke goed bezig. En zo een dag waarop je even niet bezig bent met gezond eten is juist heel erg goed! Ga zo door!

  2. Goed bezig hoor! Het is inderdaad veel makkelijk om een korte work out tussendoor te doen. Ik hou dat altijd veel langer vol. Succes nog!

  3. Jeetje, jij bent goed bezig met sporten en healty food!
    Pluim voor jou😉
    Ik had het filmpje van het sporten bekeken en het ziet er leuk en goed uit.

    Ga zo door en een fijne dag Xoxo

Geef een reactie

