Bloemkool ovenschotel met salami

Salami is een ingredient dat ik iedere dag zou kunnen eten. Als het niet zo slecht was voor mijn cholesterol zou ik dit misschien ook wel iedere dag doen, gemixt met heerlijke groenten. Precies zoals ik in onderstaande bloemkoolschotel heb gedaan, heerlijk!

DSCN4095

Ingrediënten:
– Bloemkool (diepvries bij voorkeur)
– Kaassausje
– Paprika
– Champignons
– Salami
– Aardappel schijfjes
– 1 ei
– Tijm

Benodigdheden:
– Ovenschotel

DSCN4114
Stap 1:
Snijd de paprika, salami, champignons en de helft van de aardappel schijfjes.
Kook ondertussen de bloemkool lekker zacht.

Stap 2:
Gooi de salami in de pan en laat het bakken op eigen vet. Gooi daarna de gesneden aardappel schijfjes erbij met wat tijm erover en uiteindelijk ook nog even de champignons.

DSCN4102
Stap 3:
Leg de overige aardappel schijfjes onder in de ovenschotel. Klop het eitje en strooi dit over de schijfjes heen. Zo blijven ze aan elkaar plakken en snijd het makkelijker bij het opscheppen.

Stap 4: 
Doe de paprika, champignons en de bloemkool ook in de ovenschotel. Maak het kaassausje warm met wat water in een pannetje en gooi de helft over de inhoud. Uiteindelijk gooi je hier ook de gebakken salami, champignons en aardappel schijfjes bij. Strooi er de overige kaassaus overheen.

Stap 5:
Stop de ovenschotel voor ongeveer 30 minuten in de oven. Hierna heb je een heerlijke, licht pittige gecombineerde ovenschotel. Lekker veel groenten en een smaakvolle worst, een prima combinatie!

DSCN4095

 

 

 

 

 

 

 

Eet smakelijk!

10 thoughts on “Bloemkool ovenschotel met salami

  1. Ziet er goed uit, zelf ben ik alleen niet zo dol op salami haha. Misschien dat ik het kan vervangen door kip? Ik krijg altijd zo een trek van je recepten😉

  2. Het ziet er echt heerlijk uit! Zelf vind ik het altijd leuk om verschillende nieuwe recepten uit te proberen en haal dan ook altijd inspiratie uit blogs weg! Deze zal ik zeker eens maken want hij lijkt me erg lekker x

Geef een reactie

