Personal sport update #1

if not now

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De warme dagen beginnen steeds langer aan te houden en de korte broekjes worden op de bovenste plank gelegd: zomer! Zoals ieder jaar breekt de detox-periode weer aan en probeert iedereen nog even de laatste pondjes die vanaf december zijn opgestapeld eraf te werken. Voor mij is dit niet anders. Ook met het oog op Maleisië wil ik  op mijn streefgewicht (58) zitten en strak in het pak over het strand hobbelen. Ik ben de laatste weken van school flink afgezwakt in mijn discipline en het nodige is er weer aangekomen. Deze week ben ik begonnen aan een eetschema wat is opgesteld door een sportschool, persoonlijk op wat ik en Marissa (vriendin die meegaat naar Maleisië) willen bereiken in twee maanden. Dit houdt in: vier keer per week flink sporten en een strak eetschema. Dat wordt best wel afzien.

‘Ieder pondje komt door het mondje’. Een gezegde wat we allemaal wel kennen en wat niets meer dan de waarheid vertelt. Snacks als tussendoortjes worden helemaal weggeschrapt, want dat is uit den boze in het eetschema. We mogen vijf kleine maaltijden per dag, en voor het avondeten geldt de vuistregel. Dit betekent dat je een portie mag opscheppen zo groot als je vuist. Lastig, als je eerst ongeveer vier vuisten opschepte.

Maar het is voor een goed doel! Over 6,5 weken is ons eet-sport schema afgelopen en dat is ook de dag dat wij naar Maleisië vertrekken. Spannend! Ik laat jullie het proces van deze twee maanden zien en de vermoedelijk komende ups-and-downs. Waar ik eerst altijd op gevoel een beetje gezonder ging eten en sporten op de manier die ik leuk vind, werk ik nu heel gericht en volgens een eetschema. Fijn om hierop terug te kunnen vallen tijdens zwakke periodes. Let’s go for it!

5 thoughts on “Personal sport update #1

  1. Veel succes! Ik ben ook weer op mijn eten aan het letten en probeer ook terug meer te sporten🙂

  2. Woehoeee you can do it girl! Zelf wil ik ook nog een paar kilootjes er af voordat ik eind augustus op vakantie ga! Door school verwaterde het sporten ook een beetje. Maar vanaf nu wil ik echt knallen. Deze week al twee keer gesport dus gaat de goede kant op hihi.

Geef een reactie

